Service & Contact
Hoe kunnen we u helpen?
Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen. U kunt gemakkelijk naar het betreffende onderwerp navigeren en daar de relevante vragen raadplegen. Niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact met ons op.
Digitale ID check
- Hoe kan ik mij (opnieuw) identificeren?
Hoe u uzelf kunt identificeren, hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.
Evi App of inloggen met een rekeningnummer
Als u de Evi App gebruikt of inlogt met een rekeningnummer, kunt u eenvoudig uw identiteitsbewijs uploaden en bevestigen binnen de Evi App.Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres
Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met een e-mailadres, kunt u zich identificeren via de Identificatie-app. Deze app kunt u downloaden in de App Store of Google Play Store. Open de app en volg de stappen om de identificatie te starten.- Waarom moet ik mij (opnieuw) identificeren?
De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) verplicht ons de identiteit van onze klanten regelmatig te controleren.
- Wat gebeurt er als ik de identificatie niet uitvoer?
De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) verplicht ons de identiteit van onze klanten regelmatig te controleren. Dit betekent dat wij uw rekening alleen mogen blijven faciliteren indien u zich identificeert.
Identificatie via Evi app
- Wat heb ik nodig voor de identificatie?
Uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs. Uw smartphone of tablet met de Evi App.
- Ik heb geen smartphone of tablet. Wat moet ik doen?
Wanneer u geen smartphone of tablet heeft, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via het telefoonnummer 020-354 45 45 op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur.
- Mijn rekening is geblokkeerd omdat ik mijzelf niet tijdig heb kunnen identificeren. Wat nu?
U ontvangt per e-mail en/of per brief de uiterste datum waarop identificatie moet hebben plaatsgevonden. Als u dit niet doet, zijn wij genoodzaakt de toegang tot uw rekening te blokkeren. Het deblokkeren van de rekening is alleen mogelijk als u de stappen voor de identificatie opnieuw heeft doorlopen. Uw rekening is dan binnen enkele werkdagen weer beschikbaar.
Identificatie via Identificatie-app
- Wat heb ik nodig voor de identificatie?
Uw paspoort of indentiteitskaart, géén rijbewijs. Uw smartphone of tablet met de identificatie app.
- Ik heb geen smartphone of tablet. Wat moet ik doen?
Wanneer u geen smartphone of tablet heeft, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via het telefoonnummer 0800-1971. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur
- Hoe werkt de identificatie app?
Lees hier onze uitgebreide handleiding om de identificatie goed te doorlopen.
- Mijn rekening is geblokkeerd omdat ik mijzelf niet tijdig heb kunnen identificeren. Wat nu?
Een geblokkeerde rekening kunt u deblokkeren door uw gegevens bij te werken. Hiervoor staat een mededeling voor u klaar in uw persoonlijke omgeving. Na het doorlopen van de stappen controleren wij de gegevens. Het kan daarna enkele werkdagen duren voordat de blokkade is opgeheven.
Contact met Evi
Bel ons
Neem contact op met onze klantenservice via een van onze telefoonnummers.
Stuur een e-mail
Neem contact op met onze klantenservice via een van onze e-mailadressen.