Service & Contact

Hoe kunnen we u helpen?

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen. U kunt gemakkelijk naar het betreffende onderwerp navigeren en daar de relevante vragen raadplegen. Niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact met ons op.

Evi Beheer

Hoe boek ik geld over naar mijn Evi Beleggingsrekening?

Hoe u geld over kunt boeken naar uw Evi Beleggingsrekening hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

U kunt geld overschrijven naar uw Evi beleggingsrekening door een bedrag over te maken naar de tussenrekening van Evi.

  • Tussenrekening Evi: NL79 FVLB 0227 1614 40
  • Ten name van: Stichting Beleggersgiro Van Lanschot
  • Betalingsomschrijving: vul hier uw Evi- rekeningnummer en tenaamstelling in

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met een e-mailadres, moet u een ander tussenrekeningnummer aanhouden.

  • Tussenrekening Evi: NL79 FVLB 0699 2222 22
  • Ten name van: Van Lanschot Kempen inzake Evi.
  • Betalingsomschrijving: vul hier uw Evi- rekeningnummer en tenaamstelling in.

De beleggingen worden vervolgens automatisch voor u aangekocht. Alle overschrijvingen moeten afkomstig zijn vanaf de gekoppelde tegenrekening. Uw tegenrekening moet dezelfde tenaamstelling hebben als de Evi-rekening.

Wanneer verwerkt Evi mijn aankoopopdracht als er vandaag geld op mijn rekening staat?

Hoe snel uw aankoopopdracht wordt verwerkt, hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

  • Opdrachten die Evi ontvangt vóór 11.00 uur (op een beursdag) worden dezelfde dag verwerkt.
  • Opdrachten die na 11.00 uur worden ontvangen, worden op de eerstvolgende beursdag verwerkt.
  • Houd er rekening mee dat de verwerking van aankoopopdrachten kan worden vertraagd als Van Lanschot, de broker of de beurs waarop het beleggingsfonds wordt verhandeld, gesloten is, bijvoorbeeld door een feestdag. In dat geval wordt de opdracht verwerkt op de volgende beursdag wanneer alle betrokken partijen weer geopend zijn.

De bevestiging van de aankoop van beleggingsfondsen duurt meestal één à twee werkdagen. Meer informatie over de verwerking en uitvoering van aankoopopdrachten kunt u vinden in het Reglement Stichting Beleggersgiro Van Lanschot en bij de fondseninformatie op de website van Evi.

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met een e-mailadres, wordt uw aankoopopdracht als volgt verwerkt:

  • Als het bedrag vóór 14.00 uur op de rekening staat, wordt de opdracht verwerkt tegen de koers van de volgende handelsdag.
  • Als het bedrag na 14.00 uur op de rekening staat, wordt de opdracht verwerkt tegen de koers van de dag daarna.
  • Dit geldt ook voor feesdagen.

Evi kan uw aankoopopdracht alleen verwerken als u geld hebt overgemaakt van uw vaste tegenrekening naar onze tussenrekening, onder vermelding van uw Evi-rekeningnummer.

Wanneer verwerkt Evi mijn verkoop als ik vandaag een opdracht opgeef?

Hoe snel uw verkoopopdracht wordt verwerkt, hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

Als u de Evi App gebruikt of inlogt met een rekeningnummer, verwerkt Evi verkoopopdrachten als volgt:

  • Opdrachten die vóór 11.00 uur (op een beursdag) worden ontvangen, worden dezelfde dag verwerkt.
  • Opdrachten die na 11.00 uur worden ontvangen, worden verwerkt op de eerstvolgende beursdag.
  • De verwerking van verkoopopdrachten kan worden vertraagd als Van Lanschot, de broker of de beurs waarop het beleggingsfonds wordt verhandeld, gesloten is, bijvoorbeeld door een feestdag. In dat geval wordt de opdracht verwerkt op de eerstvolgende beursdag wanneer alle betrokken partijen weer geopend zijn.

Nadat Evi de verkoopopdrachten naar de fondsbeheerders heeft verstuurd, duurt het ongeveer één à twee werkdagen voordat de verkoopkoers wordt bevestigd. Op dat moment ziet u de waarde van uw portefeuille afnemen met het verkoopbedrag. Daarna duurt het nog ongeveer twee werkdagen voordat Evi de opbrengst (valutair) ontvangt en naar u kan overmaken. De volledige afwikkeling van een verkoopopdracht duurt dus doorgaans vier à vijf werkdagen.

Meer informatie over de verwerking en uitvoering van verkoopopdrachten vindt u in het Reglement Stichting Beleggersgiro Van Lanschot en bij de fondseninformatie op de website van Evi.

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met een e-mailadres, wordt de verkoopopdracht als volgt verwerkt:

  • Als het bedrag vóór 14.00 uur op de rekening staat, wordt de opdracht verwerkt tegen de koers van de volgende handelsdag.
  • Als het bedrag na 14.00 uur op de rekening staat, wordt de opdracht verwerkt tegen de koers van de dag daarna.
  • Dit geldt ook voor feestdagen.

De verkoopopbrengst wordt niet naar uw tegenrekening overgemaakt, maar bijgeschreven op uw spaartegoed.

Hoe wijzig ik mijn risicoprofiel bij Evi Beheer?

U kunt het risicoprofiel gemakkelijk aanpassen in uw persoonlijke omgeving. Log in en kies in het menu voor ‘Opdrachten’ en vervolgens ‘Profiel wijzigen’. U kunt één risicograad afwijken van het profiel dat wij u hebben geadviseerd, naar aanleiding van uw antwoorden bij onze vragenlijst. Kunt u het gewenste profiel niet selecteren? Overweeg dan om opnieuw onze vragenlijst te doorlopen. Hiermee controleren wij of uw financiële situatie, de doelstellingen van uw beleggingen en de mate waarin u risico wilt lopen nog aansluiten bij het huidige risicoprofiel.

Wat zijn de verschillen tussen Evi Beheer en Evi4Kids?

Bij Evi Beheer laat u ons uw vermogen beheren. U hoeft niet na te denken en te beslissen over welke fondsen moeten worden aangekocht. Wij nemen alle aan- en verkoopbeslissingen voor u en houden u daarvan op de hoogte. U hoeft alleen maar te bepalen met welk bedrag u wilt gaan beleggen. Beleggen met Evi4Kids gaat ook via een beheerrekening, maar is voorzichtiger in het risicoprofiel (tot 13 jaar maximaal Offensief, vanaf 13 jaar maximaal Neutraal). Wanneer uw (klein)kind 18 jaar wordt, vervalt de beperking in de risicoprofielen.

Kan ik beleggingsfondsen overboeken van en naar mijn Evi Beleggingsrekening?

Nee, u kunt geen beleggingsfondsen overboeken van en naar uw Evi-rekening. U kunt alleen geld overschrijven.

Wat kost Evi Beheer?

De kosten voor Evi Beheer bestaan uit directe kosten en indirecte kosten die afhangen van uw risicoprofiel. De directe kosten bestaan uit de beheervergoeding: een percentage van het gemiddeld belegd vermogen. Dit is afhankelijk van uw risicoprofiel.

De indirecte kosten verschillen per risicoprofiel door de afwijkende samenstelling van de portefeuille. Deze kosten brengen wij niet rechtstreeks bij u in rekening, maar zijn verwerkt in het rendement van het fonds waarin wordt belegd.

Kijk voor de percentages van de directe kosten en de percentages van de verwachte indirecte kosten per risicoprofiel op de pagina Tarieven.

Hoe en wanneer wordt de beheervergoeding afgeschreven bij Evi Beheer?

Hoe en wanneer uw beheervergoeding afgeschreven wordt bij Evi Beheer, hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

De beheervergoeding schrijven wij per kwartaal af. Hiervoor verkopen wij een deel van uw portefeuille, ter grootte van de verschuldigde beheersvergoeding. Wanneer u uw volledige portefeuille verkoopt, houden we de beheervergoeding of service fee direct in op de verkoopopbrengst. Hiervoor ontvangt u dus geen aparte rekening. Meer informatie leest u op de pagina Tarieven.

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met een e-mailadres, worden de kosten per kwartaal afgeschreven, maar in eerste instantie vanaf het spaartegoed op dezelfde rekening. Indien dit saldo niet toereikend is, worden er voor het (resterende) bedrag kosteloos verkoopopdrachten geplaatst. Het is dan voor de klant op dat moment niet mogelijk zelf verkoopopdrachten te plaatsen.

Contact met Evi

Bel ons

Neem contact op met onze klantenservice via een van onze telefoonnummers.

Stuur een e-mail

Neem contact op met onze klantenservice via een van onze e-mailadressen.

18.97.9.169