Service & Contact

Hoe kunnen we u helpen?

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen. U kunt gemakkelijk naar het betreffende onderwerp navigeren en daar de relevante vragen raadplegen. Niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact met ons op.

Evi Go

Welk Evi Fonds moet ik kiezen?

Dat is helemaal aan u. Bij Evi Go is het aan u om te bepalen hoeveel beleggingsrisico u wilt en kunt lopen. Elk Evi Fonds kent een verhouding tussen risico en potentieel rendement. Vindt u het lastig om een Evi Fonds te kiezen? Dan is Evi Beheer misschien een alternatief. Hierbij bepaalt Evi middels een vragenlijst samen met u welk beleggingsprofiel het best aansluit op uw situatie.

Kan ik mijn Evi Fonds wijzigen?

Ja, u heeft bij Evi Go op ieder moment de vrijheid om een ander Evi Fonds te kiezen. Het is zelfs aan te raden om regelmatig te checken of uw beleggingsstrategie nog past bij uw situatie. Zo niet, kunt u gaan voor een defensiever of juist offensiever Evi Fonds. Uw Evi Fonds wijzigen kan eenvoudig via uw persoonlijke omgeving.

Hoe wordt de rente berekend en wanneer ontvang ik rente?

Op basis van de hoogte van uw spaarsaldo en het rentetarief rekenen wij iedere dag uit hoeveel de rente over uw spaarsaldo voor die dag is. In het begin van het eerste kwartaal of bij het opzeggen van uw rekening, verrekenen wij deze rente met uw spaargeld.

Valt mijn spaarsaldo onder het depositogarantiestelsel (DGS)?

Ja, het spaargeld op uw beleggingsrekening bij Evi van Lanschot valt onder het depositogarantiestelsel. Het depositogarantiestelsel garandeert dat u uw spaargeld of een deel daarvan terugkrijgt indien wij failliet gaan. Het bedrag dat u terugkrijgt is maximaal € 100.000 per klant per bank. Bij een en/of rekening heeft u samen tot € 200.000 aan bescherming. Hebt u meerdere rekeningen bij Van Lanschot Kempen? Dan valt de som van uw spaartegoeden tot maximaal € 100.000 per rekeninghouder onder het depositogarantiestelsel. Uw belegde vermogen valt niet onder het depositogarantiestelsel. Dit wordt door de wet Giraal effectenverkeer en het Beleggerscompensatiestelselvolledig beschermd. Hier leest u meer over het depositogarantiestelsel.

Wat is het verschil tussen Evi Beheer en Evi Go?

Met Evi Go belegt u zelf in één van de vijf Evi Fondsen. U bepaalt daarom ook zelf hoeveel risico u wilt en kunt lopen met uw beleggingen. Het invullen van een vragenlijst is daarom niet meer nodig. Ook wanneer u begonnen bent met beleggen moet u monitoren of uw Evi Fonds nog past bij uw financiële situatie. Bij Evi Beheer stellen we u tenminste 15 vragen om helder te krijgen wat uw financiële doelen zijn. Aan de hand van uw antwoorden krijgt u van Evi een voorstel hoe te beleggen.

Wat kost Evi Go?

De kosten voor Evi Go bestaan uit directe kosten en indirecte kosten. De directe kosten bestaan uit de servicefee: een percentage van het gemiddeld belegd vermogen. Deze vergoeding wordt berekend over het gemiddeld belegd vermogen en wordt ieder kwartaal achteraf in rekening gebracht. Het gemiddeld belegd vermogen berekenen we door de waarde van uw vermogen van de laatste vier maanden bij elkaar op te tellen en te delen door vier.

De indirecte kosten verschillen per Evi Fonds door de afwijkende samenstelling van de portefeuille. Deze kosten brengen wij niet rechtstreeks bij u in rekening, maar zijn verwerkt in het rendement van het Evi Fonds waarin wordt belegd.

Kijk voor de percentages van de directe kosten en de percentages van de verwachte indirecte kosten op de pagina Tarieven.

Het aanhouden van spaargeld op de aan de beleggingsrekening gekoppelde spaarrekening is kosteloos.

Contact met Evi

Bel ons

Neem contact op met onze klantenservice via een van onze telefoonnummers.

Stuur een e-mail

Neem contact op met onze klantenservice via een van onze e-mailadressen.

18.97.9.169