Service & Contact
Hoe kunnen we u helpen?
Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen. U kunt gemakkelijk naar het betreffende onderwerp navigeren en daar de relevante vragen raadplegen. Niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact met ons op.
Inloggen voor klanten met Evi Self Select en Evi ONE - Powered by Robeco
Evi Self Select en Evi ONE
- Hoe lang duurt het voordat mijn transactie verwerkt is?
Het kan 3 tot 4 werkdagen duren voordat de verkoopopbrengst van de Evi Self Select of Evi One op het spaarsaldo is bijgeboekt. Wel is de verwachte opbrengst direct beschikbaar voor herbeleggen. Opdrachten geplaatst op beursdagen voor 14:00 uur worden de volgende beursdag tegen de dan geldende koers uitgevoerd. Opdrachten na 14:00 uur voeren we een beursdag later uit. De verkoopopbrengst zal vanaf de derde dag na plaatsen van de opdracht worden overgeboekt naar uw spaartegoed.
- Hoe stel ik mijn fondsverdeling in voor Evi Self Select en Evi ONE?
Uw fondsverdeling past u eenvoudig aan in uw persoonlijke omgeving. Selecteer links bovenaan in het menu uw rekening. Kies vervolgens onder Mijn Gegevens, Instellingen wijzigingen, Stortingsvoorkeur. Hier kunt u de fondsverdeling aanpassen. Kies hier uw gewenste fondsverdeling. Alle stortingen beleggen we volgens deze verdeling. Wilt u de fondsverdeling van de Maandbeleggen incassomachtiging wijzigen? Dat kan gemakkelijk via uw persoonlijke omgeving onder het menu van Beleggen via Opdrachten, Maandbeleggen.
- Kan ik met mijn verkoop ook direct nieuwe fondsen aankopen?
U kunt met de verkoopopbrengst direct een nieuwe aankoop doen. In uw persoonlijke omgeving kiest u in het menu onder Beleggen voor Opdrachten en vervolgens voor Verkopen. Vul het gewenste bedrag in bij het fonds dat u wilt verkopen. Na akkoord krijgt u de optie om direct nieuwe fondsen aan te kopen met het vrijgekomen bedrag.
- Waarom kan ik niet 100% herbeleggen als ik alle stukken uit een fonds verkoop?
Voor beleggingsfondsen is er één handelsmoment per dag. Plaatst u een verkoopopdracht voor 14:00 uur dan wordt deze de eerstvolgende beursdag, tegen de dan geldende dagkoers, uitgevoerd. Verkoopt u alle stukken dan reserveren we 10 procent van de verwachte opbrengst. Hiermee vangen we eventueel koersverschil op. Is de verkoopopbrengst bekend dan herbeleggen we de opbrengst, volgens de verdeling die u hebt aangegeven en wordt het restant toegevoegd aan uw spaartegoed.
- Kan ik mijn aankopen annuleren of wijzigen?
In uw persoonlijke omgeving kunt u aankopen, tot de eerstvolgende cutoff tijd van 14:00 uur na het plaatsen, annuleren. Selecteer in het menu de juiste rekening en kies voor Transactieoverzicht. Selecteer daarna de transactie en bevestig de annulering.
- Wanneer heb ik recht op dividend?
Als u belegt in een fonds dat dividend uitkeert heeft u recht op dividend. Er wordt op de dag voordat het fonds ex-dividend gaat noteren gecontroleerd of u belegt in het fonds. Is dat het geval, dan wordt het dividend op de betaaldatum aan u uitgekeerd. Nederlandse Robecofondsen die dividend uitkeren doen dat meestal één keer per jaar. De Luxemburgse dividenduitkerende Robecofondsen doen dat meestal vier keer per jaar. Standaard wordt het dividend niet uitgekeerd maar opnieuw belegd in hetzelfde fonds. Dit kunt u aanpassen in uw persoonlijke omgeving.
- Waarom keren sommige beleggingsfondsen wel en andere geen dividend uit?
Beleggingsfondsen keren wel of geen dividend uit om verschillende redenen. Sommige fondsen kiezen ervoor om dividend uit te keren als ze gericht zijn op het genereren van inkomsten. Andere fondsen herinvesteren de winsten liever in het fonds en keren daarom geen dividend uit. Het kan ook afhangen van de soort beleggingen die het fonds heeft. Als het fonds voornamelijk belegt in bedrijven die regelmatig dividend uitkeren, is de kans groter dat het fonds ook dividend uitkeert. Belastingoverwegingen kunnen ook een rol spelen. Het is belangrijk om naar de documentatie van het fonds te kijken om te begrijpen hoe het dividendbeleid werkt.
- Wat kost Evi ONE en Evi Self Select?
De tarieven van Evi ONE en Evi Self Select zijn hier te bekijken.
Contact met Evi
Bel ons
Neem contact op met onze klantenservice via een van onze telefoonnummers.
Stuur een e-mail
Neem contact op met onze klantenservice via een van onze e-mailadressen.