Service & Contact

Hoe kunnen we u helpen?

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen. U kunt gemakkelijk naar het betreffende onderwerp navigeren en daar de relevante vragen raadplegen. Niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact met ons op.

Evi Sparen

Hoe schrijf ik geld over naar mijn Evi spaarrekening?

Hoe u geld kunt overboeken naar uw Evi Spaarrekening hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

  1. Voer een overboeking uit vanaf uw tegenrekening naar NL63FVLB0226370208 ten name van: Van Lanschot Kempen inzake Evi.
  2. Vermeld in de omschrijving: uw naam en uw rekeningnummer, gevolgd door -02 er achter
  3. Rond uw overboeking af en binnen twee werkdagen staat uw storting op uw Evi spaarrekening

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

  1. Voer een overboeking uit vanaf uw tegenrekening naar NL79 FVLB 0699 2222 22 ten name van: Van Lanschot Kempen inzake Evi.
  2. Vermeld in de omschrijving: uw naam en uw rekeningnummer en tenaamstelling
  3. Rond uw overboeking af en binnen twee werkdagen staat uw storting op uw Evi spaarrekening

Stortingen moet u doen vanaf de vaste tegenrekening die u aan ons hebt opgegeven. De tenaamstelling van deze tegenrekening en uw beleggingsrekening moeten hetzelfde zijn. Is dat niet zo, dan kunnen wij uw geld niet accepteren. We maken het dan weer over naar u.

Wanneer wordt mijn geld op mijn Evi Spaarrekening bijgeschreven als ik vandaag geld overschrijf vanaf mijn tegenrekening?

Hoe snel uw geld zichtbaar is op uw Evi-spaarrekening, hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

Als u de Evi App gebruikt of inlogt met een rekeningnummer, wordt het geld zichtbaar op uw Evi-spaarrekening op de eerstvolgende werkdag, nadat uw bank de overschrijvingsopdracht heeft verwerkt.

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met een e-mailadres, is de overschrijving dezelfde dag nog zichtbaar op uw rekening.

Wanneer zie ik dat mijn geld is bijgeschreven op mijn tegenrekening als ik vandaag geld overschrijf vanaf mijn Evi Spaarrekening?

Hoe snel het bedrag bijgeschreven wordt op uw tegenrekening, hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

Als u de Evi App gebruikt of inlogt met een rekeningnummer, wordt het bedrag uiterlijk de eerstvolgende werkdag bijgeschreven op uw tegenrekening, mits u de opdracht vóór 11.00 uur plaatst.

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met een e-mailadres, wordt het bedrag op dezelfde dag bijgeschreven op uw tegenrekening, mits u de opdracht vóór 13:30 uur geeft. Plaatst u de opdracht ná 13:30 uur, dan wordt het bedrag uiterlijk de eerstvolgende werkdag bijgeschreven

Hoe schrijf ik geld over tussen mijn Evi spaarrekening en Evi beleggingsrekening?

Via uw persoonlijke omgeving kunt u gemakkelijk geld overschrijven tussen uw Evi beleggingsrekening en Evi spaarrekening.

Geld overschrijven van beleggingsrekening naar spaarrekening
Wanneer u een verkoopopdracht opgeeft, kunt u uit twee rekeningen kiezen waar u het geld naar wilt overboeken. Uw geregistreerde tegenrekening of uw Evi spaarrekening. Uw verkoopopdracht wordt de eerst volgende werkdag in behandeling genomen.

Geld overschrijven van spaarrekening naar beleggingsrekening
Ga in uw persoonlijke omgeving naar `Opdrachten´. Hier kunt u een bedrag overschrijven vanaf uw spaarrekening naar uw beleggingsrekening.

Hoe wordt de rente berekend en wanneer ontvang ik rente?

Op basis van de hoogte van uw spaargeld, rekenen wij iedere dag uit hoeveel de rente over uw spaargeld voor die dag is. In het begin van ieder kwartaal wordt de rente over het voorgaande kwartaal uitgekeerd, uitgaande van een variabel rentepercentage van 2% op jaarbasis.

Valt mijn spaarsaldo onder het depositogarantiestelsel (DGS)?

Ja, het spaargeld op uw beleggingsrekening bij Evi van Lanschot valt onder het depositogarantiestelsel. Het depositogarantiestelsel garandeert dat u uw spaargeld of een deel daarvan terugkrijgt indien wij failliet gaan. Het bedrag dat u terugkrijgt is maximaal €100.000 per klant per bank. Bij een en/of rekening heeft u samen tot €200.000 aan bescherming. Hebt u meerdere rekeningen bij Van Lanschot Kempen? Dan valt de som van uw spaartegoeden tot maximaal €100.000 per rekeninghouder onder het depositogarantiestelsel. Uw belegde vermogen valt niet onder het depositogarantiestelsel. Dit wordt door de wet Giraal effectenverkeer en het Beleggerscompensatiestelselvolledig beschermd. Hier leest u meer over het depositogarantiestelsel.

Contact met Evi

Bel ons

Neem contact op met onze klantenservice via een van onze telefoonnummers.

Stuur een e-mail

Neem contact op met onze klantenservice via een van onze e-mailadressen.

18.97.9.169