Service & Contact

Hoe kunnen we u helpen?

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen. U kunt gemakkelijk naar het betreffende onderwerp navigeren en daar de relevante vragen raadplegen. Niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact met ons op.

Geld inleggen, overschrijven en opnemen

Hoe schrijf ik geld over naar mijn Evi beleggingsrekening?

Hoe u geld kunt overschrijven naar uw Evi Beleggingsrekening hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

U kunt geld overschrijven naar uw Evi beleggingsrekening door een bedrag over te maken naar de tussenrekening van Evi.

  • Tussenrekening Evi: NL79 FVLB 0227 1614 40
  • Ten name van: Stichting Beleggersgiro Van Lanschot
  • Betalingsomschrijving: Vul hier uw Evi- rekeningnummer en tenaamstelling in

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met een e-mailadres, moet u een ander tussenrekeningnummer aanhouden.

  • Tussenrekening Evi: NL79 FVLB 0699 2222 22
  • Ten name van: Van Lanschot Kempen inzake Evi.
  • Betalingsomschrijving: Vul hier uw Evi- rekeningnummer en tenaamstelling in.

De beleggingen worden vervolgens automatisch voor u aangekocht. Alle overschrijvingen moeten afkomstig zijn vanaf de gekoppelde tegenrekening. Uw tegenrekening moet dezelfde tenaamstelling hebben als de Evi-rekening.

Hoe schrijf ik geld over naar mijn Evi Spaarrekening?

Hoe u geld kunt overschrijven naar uw Evi Spaarrekening hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer           
1. Voer een overboeking uit vanaf uw tegenrekening naar NL63FVLB0226370208 ten name van: Van Lanschot Kempen inzake Evi.
2. Vermeld in de omschrijving: uw naam en uw rekeningnummer, gevolgd door -02 er achter
3. Rond uw overboeking af en binnen twee werkdagen staat uw storting op uw Evi spaarrekening 
 
 Mijn Evi- app of inloggen met een e-mailadres 
1. Voer een overboeking uit vanaf uw tegenrekening naar NL79 FVLB 0699 2222 22 ten name van: Van Lanschot Kempen inzake Evi.
2. Vermeld in de omschrijving: uw naam en uw rekeningnummer en tenaamstelling 
3. Rond uw overboeking af en binnen twee werkdagen staat uw storting op uw Evi spaarrekening                                                                         

Stortingen moet u doen vanaf de vaste tegenrekening die u aan ons hebt opgegeven. De tenaamstelling van deze tegenrekening en uw beleggingsrekening moeten hetzelfde zijn. Is dat niet zo, dan kunnen wij uw geld niet accepteren. We maken het dan weer over naar u.

Hoe schrijf ik geld over naar mijn tegenrekening?

U kunt uw geld overschrijven naar uw tegenrekening via uw persoonlijke omgeving. Dit kan met een verkoopopdracht, periodieke afschrijving of opname vanaf uw spaarrekening.

Kan ik op ieder moment mijn geld opnemen?

Bij alle Evi-rekeningen, behalve bij Evi Pensioen, kunt u (een deel van) uw saldo overmaken naar uw Evi-spaarrekening of naar uw eigen tegenrekening. Maar weet wel, beleggen doet u eigenlijk voor de lange termijn, zodat uw vermogen alle kans krijgt om te groeien. Bij een kortere beleggingshorizon heeft uw vermogen minder tijd om tussentijdse koersbewegingen op te vangen.

Bij Evi Pensioen staat uw vermogen op een geblokkeerde rekening wegens het fiscale aspect. Alleen onder bepaalde voorwaarden is dit saldo op te nemen.

Waarom kan ik minder opnemen dan mijn huidige spaartegoed?

Het bedrag dat u kunt opnemen kan lager zijn dan uw spaartegoed vanwege gereserveerde dienstverleningskosten. Daarnaast hebben opbrengsten uit verkopen een verwerkingstijd van 3 tot 5 werkdagen voordat ze kunnen worden opgenomen.

Wanneer zie ik dat mijn geld is bijgeschreven op mijn tegenrekening, als ik geld overschrijf vanaf mijn Evi spaarrekening?

Hoe snel het bedrag bijgeschreven wordt op uw tegenrekening, hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

Als u de Evi App gebruikt of inlogt met een rekeningnummer, wordt het bedrag uiterlijk de eerstvolgende werkdag bijgeschreven op uw tegenrekening, mits u de opdracht vóór 11.00 uur plaatst.

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met een e-mailadres, wordt het bedrag op dezelfde dag bijgeschreven op uw tegenrekening, mits u de opdracht vóór 13:30 uur geeft. Plaatst u de opdracht ná 13:30 uur, dan wordt het bedrag uiterlijk de eerstvolgende werkdag bijgeschreven.

Wanneer wordt mijn geld op mijn Evi Spaarrekening bijgeschreven, als ik geld overschrijf vanaf mijn tegenrekening?

Hoe snel uw geld zichtbaar is op uw Evi spaarrekening, hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

Als u de Evi App gebruikt of inlogt met een rekeningnummer, is het geld zichtbaar op uw Evi spaarrekening op de eerstvolgende werkdag, nadat uw bank de overschrijvingsopdracht heeft verwerkt.

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met een e-mailadres, is de overschrijving direct zichtbaar op uw rekening.

Hoe lang duurt het voordat mijn aankoop is belegd?

Hoe snel uw aankoopopdracht wordt verwerkt, hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

Als u de Evi App gebruikt of inlogt met een rekeningnummer, kunnen we uw aankoopopdracht alleen verwerken als u geld heeft overgemaakt van uw vaste tegenrekening naar onze tussenrekening, onder vermelding van uw Evi-rekeningnummer.

  • Opdrachten die we ontvangen vóór 11.00 uur op beursdagen, verwerken we dezelfde dag nog.
  • Opdrachten die we na 11.00 uur ontvangen, verwerken we op de eerstvolgende beursdag.

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met een e-mailadres, wordt een aankoopopdracht die vóór 14:00 uur op beursdagen wordt geplaatst, uitgevoerd op de volgende beursdag (rond 11:00 uur) tegen de dan geldende dagkoers.

Voor een aankoopopdracht die na 14:00 uur wordt geplaatst, duurt het twee beursdagen voordat de opdracht is uitgevoerd.

Houd er rekening mee dat feestdagen en weekenden de verwerking van aankoopopdrachten kunnen vertragen. 

Hoe lang duurt het verwerken van een verkoopopdracht?

De verwerking van uw verkoopopdracht hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

Als u de Evi App gebruikt of inlogt met een rekeningnummer, geldt het volgende:

  • Verkoopopdrachten die op beursdagen vóór 11:00 uur worden geplaatst, gaan dezelfde dag nog naar de beurs.
  • Verkoopopdrachten die na 11:00 uur worden geplaatst, worden op de eerstvolgende beursdag verstuurd.
  • De gehele afwikkeling van een verkoopopdracht duurt maximaal vijf werkdagen.
  • De verkoopopbrengst wordt in één keer overgeschreven naar uw tegenrekening.

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met uw e-mailadres, geldt het volgende:

  • Het kan 3 tot 4 werkdagen duren voordat de verkoopopbrengst op uw spaarsaldo is bijgeschreven.
  • De verwachte opbrengst is echter direct beschikbaar voor herbeleggen.
  • Opdrachten die vóór 14:00 uur op beursdagen worden geplaatst, worden de volgende beursdag uitgevoerd tegen de dan geldende koers.
  • Opdrachten die na 14:00 uur worden geplaatst, worden een beursdag later uitgevoerd.
  • De verkoopopbrengst wordt vanaf de derde dag na plaatsing van de opdracht overgeboekt naar uw spaartegoed.
Het bedrag dat ik heb ontvangen is anders dan toen ik verkocht. Hoe komt dat?

Bij Evi belegt u in beleggingsfondsen. Deze worden op beursdagen eenmaal per dag verhandeld. Op het moment van de verkoopopdracht is de definitieve koers van uw Evi Fonds daarom nog niet bekend. De verkoopopbrengst van uw beleggingen kan hierdoor afwijken van de portefeuillewaarde die u op het moment van verkopen zag in uw persoonlijke omgeving. Het bedrag dat u ontvangt kan daarom lager of hoger uitvallen.

Hoe stel ik maandbeleggen in en hoe kan ik maandbeleggen wijzigen?

Hoe u Maandbeleggen kunt instellen, hangt af van de app die u gebruikt en de manier waarop u inlogt in uw persoonlijke omgeving.

Mijn Evi-app of inloggen met een e-mailadres

Als u de Mijn Evi-app gebruikt of inlogt met een e-mailadres, kunt u Maandbeleggen per rekening instellen in uw persoonlijke omgeving. Selecteer bovenaan in het menu de rekening die u wilt gebruiken. Ga vervolgens naar Beleggen en kies Opdrachten. Bovenaan de pagina kiest u voor Maandbeleggen.

  • Wijzigt u Maandbeleggen minimaal 7 werkdagen voor de nieuwe incassodatum, dan wordt de wijziging nog dezelfde maand doorgevoerd. Geeft u de wijziging later door, dan wordt deze de volgende maand verwerkt.
  • Wilt u Maandbeleggen stopzetten? Kies dan voor Machtiging intrekken en bevestig de wijziging in de pop-up die verschijnt.

De maandelijkse incasso wordt rond de 26ste van elke maand van uw tegenrekening afgeschreven. Valt dit op een weekend, dan verschuift de incassodatum naar de eerstvolgende werkdag. In december kan de incasso eerder plaatsvinden vanwege de feestdagen.

Evi App of inloggen met een rekeningnummer

Als u de Evi App gebruikt of inlogt met een rekeningnummer, kunt u maandelijks een bedrag laten incasseren van uw tegenrekening. Ga naar de pagina Opdrachten in Mijn Evi en kies Periodieke koop. Hier kunt u de maandelijkse incasso instellen door het bedrag op te geven dat wij maandelijks van uw tegenrekening mogen incasseren.

U kunt ook een maandelijkse overboeking instellen vanaf uw tegenrekening.

Hoe werkt en gebruik ik de authenticatiecode?

Wanneer u gebruik maakt van de Evi App of inlogt met uw rekeningnummer dan moet u een authenticatiecode invoeren als u een opdracht wilt opgeven of uw gegevens wilt wijzigen via Mijn Evi. Zodra u uw opdracht of wijziging bevestigt, ontvangt u de code op uw mobiele telefoon. In uw scherm verschijnt een pop-up waar u de code invoert. Na het invoeren van de code wordt de opdracht verwerkt.

Wat is een Evi Fonds?

Een Evi Fonds is een overkoepelend fonds (of paraplufonds) met onderliggend circa twintig zorgvuldig geselecteerde beleggingsfondsen. Voor ieder Evi Fonds is gekozen voor een brede spreiding in onderliggende fondsen. Evi heeft vijf verschillende Evi Fondsen, met elk een eigen beleggingsstrategie, variërend van Zeer Defensief tot Zeer Offensief.

Waarom maakt Evi gebruik van Evi Fondsen?

Beleggen in Evi Fondsen heeft meerdere voordelen. Voor u is overzichtelijkheid het belangrijkste voordeel. In plaats van circa 22 beleggingsfondsen belegt u in één Evi Fonds. We kunnen daarnaast makkelijker inspelen op veranderende marktsituaties en hebben toegang tot fondsen waar individuele beleggers niet in kunnen beleggen.

Waar vind ik de koersen en het rendement van de beleggingsfondsen?

Op de Koersenpagina vindt u de actuele koersen van de beleggingsfondsen.

Hoe berekent Evi het rendement van mijn portefeuille?

Het rendement op beleggingen bestaat uit het verschil tussen de koers van een belegging bij aankoop en de huidige koers. Dit verschil wordt uitgedrukt in procenten. Het rendement wordt maandelijks berekend, waarbij gebruik wordt gemaakt van de ‘Time Weighted Return’ methodiek. Een tijdgewogen rendement verbindt de dagelijkse opbrengst van een investering die is gedaan, vanaf het moment dat deze is ingelegd tot in het heden. Er wordt niet gekeken naar tussentijdse stortingen en onttrekkingen. Het is daarom de meest passende en geschikte methode om het beleggingsresultaat te bepalen. Het geeft een geloofwaardige weergave van hoe uw vermogen wordt beheerd omdat stortingen en onttrekkingen geen invloed hebben op het behaalde beleggingsresultaat. Om tot een maandrendement te komen worden de dagelijkse beleggingsresultaten verbonden vanaf het begin van de maand tot en met het einde van de maand.

Het rendement wat u ziet in de app en in uw persoonlijke omgeving op evivanlanschot.nl is het rendement vanaf begin huidige jaar tot aan dagperformance vorige dag. Het percentage wordt dus iedere dag geactualiseerd.

Contact met Evi

Bel ons

Neem contact op met onze klantenservice via een van onze telefoonnummers.

Stuur een e-mail

Neem contact op met onze klantenservice via een van onze e-mailadressen.

18.97.9.169