Kunnen wij je helpen?

Ja graag Nu niet

Hoe kunnen wij u helpen?

De chat is offline
  • Whatsapp +31203544545
  • Bel ons 0800 - 290 29 00
  • Maandag t/m vrijdag 08:30 - 21:00 uur

Uitleg digitale identificatie

Heeft u een verzoek ontvangen om u opnieuw te identificeren voor de diensten van Evi van Lanschot? Dit doet u gemakkelijk en veilig via de Evi App. Hieronder leggen we het u stapsgewijs uit.

Open de Evi App om u te identificeren

Heeft u de Evi App nog niet? Download deze dan in de App Store of in de Google Play Store. Koppel uw rekening en start direct met de identificatie.

Stap 1

Open uw Evi app

Open uw Evi App. Volg de instructies op het scherm om verder te gaan.

Heeft u een en/of rekening? Dan staat de identificatie voor beide rekeninghouders klaar en vragen wij u allebei om deze te doorlopen.

Met welk identiteitsbewijs kunt u zich identificeren?

Op iPhone, iPad en Android kunt u zich identificeren met uw paspoort, ID-kaart en rijbewijs. 

Apple en Android


Paspoort

ID-kaart

Rijbewijs
(uitgegeven na 14 november 2014)

Stap 2

Scan uw ID-document

De app gebruikt de camera van uw apparaat om een foto te maken van het door u gekozen ID-document. De app neemt de foto automatisch wanneer het ID goed in beeld is. Volg de suggesties in het scherm voor een beter resultaat.

Bereid een selfie voor

De app maakt een foto van uw gezicht om het te vergelijken met dat op uw ID-document. Volg deze tips voor een optimaal resultaat.

Do's

  • Centreer uw gezicht in het ovale frame
  • Houd een neutrale gezichtsuitdrukking aan
  • Knipper met uw ogen als u klaar bent

Don'ts

  • Draag geen sjaal of hoed
  • Draag geen bril

Stap 3

Maak een selfie

De app gebruikt de camera van uw smartphone of tablet om een foto te maken van uw identiteitsbewijs. De foto wordt automatisch gemaakt zodra uw ID goed in beeld is. Volg de suggesties in het scherm voor een beter resultaat.

Klaar!

U hebt alle stappen met succes doorlopen en ons systeem zal de resultaten verwerken. 

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op.

Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:30 - 21:00 uur. U heeft direct contact met een van onze medewerkers. Evi helpt u graag.

Veelgestelde vragen over digitale identificatie

Waarom moet ik mij opnieuw identificeren?

Banken hebben de wettelijke verplichting om te weten wie de rekeninghouder is en of dit ook overeenkomt met de identiteitsdocumenten. Omdat deze wetgeving is  aangescherpt, zijn wij verplicht om u te vragen zich opnieuw te identificeren.

Hoe kan ik me opnieuw identificeren?

In de Evi App kunt u eenvoudig uw identiteitsbewijs uploaden en bevestigen. Heeft u de Evi App nog niet? Download deze dan in de Apple Appstore of in de Google Play Store. Open daarna de app en start de identificatie.

Wat heb ik nodig voor de identificatie?
  • Uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs (mits uitgegeven na 14 november 2014)
  • Uw smartphone of tablet met de Evi App
Tot wanneer kan ik mij identificeren?

Wij vragen u dit binnen twee weken te doen.

Als u dit niet doet, zijn wij genoodzaakt de toegang tot uw rekening te blokkeren. Het deblokkeren van de rekening is alleen mogelijk als u de stappen voor de identificatie opnieuw heeft doorlopen. Uw rekening is dan binnen enkele werkdagen weer beschikbaar.

Ik heb geen smartphone of tablet. Wat moet ik doen?

Als u geen smartphone of tablet heeft, neem dan contact op met onze Evi-coaches via 020 354 45 45.

Wat gebeurt er als ik de identificatie niet uitvoer?

Door de aangescherpte wet- en regelgeving, is het noodzakelijk dat u zich opnieuw identificeert. Als u dit niet doet, zijn wij genoodzaakt de toegang tot uw rekening te blokkeren. Het deblokkeren van de rekening is alleen mogelijk als u de stappen voor de identificatie opnieuw heeft doorlopen. Uw rekening is dan binnen enkele werkdagen weer beschikbaar.

Waar kan ik de Evi App downloaden?

De Evi App kunt u downloaden via de Apple App store of de Google Play Store. De App is beschikbaar voor uw smartphone en tablet.

Kan ik mij ook identificeren op een Van Lanschot kantoor?

Nee dit is niet mogelijk. In verband met de Coronaregels zijn onze kantoren nog niet geopend voor identificatie.

Risico's van beleggen

Beleggen brengt risico's met zich mee, u kunt uw inleg verliezen. De waarde van uw beleggingen is mede afhankelijk van de ontwikkelingen op de financiële markten. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Loop geen onnodig risico. Voordat u gaat beleggen, is het belangrijk dat u op de hoogte bent en zich laat informeren over de kenmerken en risico's van beleggen. Deze informatie vindt u in de afspraken die horen bij de dienstverlening die u kiest of heeft gekozen.