Gemak dient de adviseur bij Evi Pensioenbeleggen

Het pensioenbewustzijn in Nederland groeit. Ondernemers én werknemers zijn steeds bewuster bezig met hun vermogensopbouw en staan in meerderheid open voor beleggen. Een goede oudedagsvoorziening die optimaal gebruikmaakt van de fiscale mogelijkheden maakt dat plaatje compleet. Hoe levert u als financieel adviseur de beste dienstverlening als het gaat over pensioen?

Het pensioenbewustzijn is groter, maar velen starten te laat

Het goede nieuws is dat mensen de afgelopen jaren meer zijn gaan nadenken over hun toekomstige financiën. Desondanks blijkt uit de laatste Pensioenmonitor van Wijzer in Geldzaken dat 29% van de 55-plussers die zich weleens hebben verdiept in hun pensioen, zeggen dat ze hier beter eerder mee hadden kunnen beginnen. Volgens ditzelfde onderzoek heeft slechts een minderheid hun toekomstige benodigde inkomen laten berekenen door een financieel adviseur. Met het nieuwe pensioenstelsel is gedegen kennis van de mogelijkheden - zeker voor zzp’ers en ondernemers - nog belangrijker.

Belangrijke rol voor financieel adviseurs

Als financieel adviseur bent u voor veel van uw klanten de eerste waarbij wordt aangeklopt voor betrouwbare informatie. 90% van de ondernemers en 75% van de particuliere huishoudens maakt gebruik van een onafhankelijk adviseur (Adfiz publicatie: Advies in cijfers 2022-2023). Daarmee spelen adviseurs een belangrijke rol in de financiële gezondheid van hun klanten. Vooral het helpen vasthouden aan gekozen doelen en strategieën helpt hierbij. Bovendien heeft de AFM onderzocht dat huishoudens die beleggen 1/3 extra inkomen zouden hebben als ze hun spaarbuffer in een (index)fonds zouden stoppen. Ze moeten dan wel bereid zijn de risico’s van beleggen te accepteren. Ze kunnen door koersschommelingen (een deel van) hun inleg verliezen. Daar staat tegenover dat beleggen op de lange termijn doorgaans meer oplevert dan sparen. Kortom, veel werknemers en ondernemers kunnen op basis van uw advies een betere financiële beslissingen nemen. U kunt hierin een belangrijke rol spelen.

Samen aan de slag om uw klanten te helpen bij aanvullende pensioenopbouw (3e pijler)

Bij Evi begrijpen we dat u uw klanten wilt voorzien van de best passende oplossing, maar dan wel het liefst bij een betrouwbare partij. Bij Evi is het eenvoudig om samen aan de slag te gaan. U concentreert zich op uw relatie en het advies en Evi regelt het verdere proces en de administratie. Voor u efficiënt en daardoor ook rendabel. Met heldere informatie en scherpe tarieven komen we tot een oplossing die zowel u als uw klant aanspreekt maar die ook optimaal gebruikmaakt van de mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan het optimaal inzetten van de jaarruimte. Dat is overigens niet alleen interessant voor DGA’s of zzp’ers, maar ook voor klanten die werken in loondienst. Daarnaast richten we ons met het beleggingsbeleid op toekomstbestendige vermogensopbouw met oog voor duurzaamheid. We kijken verder dan financieel rendement alleen en nemen onze verantwoordelijkheid als het om de toekomst gaat. We werken, net als u, aan een goede en duurzame klantrelatie.

Waarom kiezen voor Evi van Lanschot?

Ervaar zelf hoe we komen tot de beste pensioenaanvulling (derde pijler) voor uw klant. U kunt u direct aanmelden of eerst een afspraak maken voor een vrijblijvende kennismaking. Een paar redenen om met Evi aan de slag te gaan:

  • Vertrouwen: Evi maakt deel uit van de Van Lanschot-familie, een vertrouwde naam die al ruim 280 jaar thuis is in vermogensbeheer en beleggen.
  • Deskundige beleggers: Evi profiteert van de kennis en ervaring van de experts van Van Lanschot Kempen.
  • Persoonlijke begeleiding: Evi helpt bij de onboarding van uw klanten.
  • Gemak: in uw persoonlijke adviseursomgeving vindt u tools die uw werk gemakkelijker maken, zoals onze offertetool en jaarruimtetool.
  • Eenvoud: snel een beleggingsrekening aanvragen voor uw klant.

Wij doen de onboarding

Omdat we begrijpen dat u zoveel mogelijk tijd wilt besteden aan uw adviesrol, bieden we uw klant rechtstreeks praktische ondersteuning tijdens en na de onboarding en we zorgen voor het administratieve proces. Hierdoor kunt u zich concentreren op uw andere taken, zonder u zorgen te maken over de administratieve afhandeling. Bij vragen kunt u altijd contact opnemen met uw eigen Evi-accountmanager.

Altijd up-to-date

Via de Evi App en onze website informeren we uw klant over de laatste ontwikkelingen op het gebied van vermogensontwikkeling, pensioenwetgeving en marktontwikkelingen. Zo is de informatievoorziening altijd up-to-date. Zowel u als uw klant zijn op ieder moment op de hoogte van wat er speelt op financieel gebied. Dat is naar onze ervaring vooral van belang bij plotseling veranderende omstandigheden of turbulentie in de markt. Wij helpen uw klanten graag verder en verwijzen hen voor advies naar u door.

Vrijblijvend kennismaken

Heeft u interesse? We nodigen u graag uit voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek met een van onze specialisten: Wim Ravestein, telefoon 06 13 10 02 33. Hij vertelt u graag meer over de mogelijkheden die Evi biedt om uw klanten verder te helpen.

Meer weten?
44.192.95.161