- Wat kan ik doen als ik het fiscaal jaaroverzicht niet kan downloaden op mijn tablet of smartphone?
Als je problemen ondervindt bij het downloaden van het fiscaal jaaroverzicht op je tablet of smartphone, raden we aan om het via een desktop- of laptopcomputer te proberen.
- Hoe pas ik mijn e-mailvoorkeur aan?
Uit privacy overwegingen is het instellen van je e-mailvoorkeuren alleen mogelijk in jouw persoonlijke omgeving. Om je aan of af te melden voor e-mailnieuwsberichten dien je hier in te loggen.
In het menu onder “Mijn gegevens” vind je de optie 'E-mailvoorkeur'.
- Hoe wijzig ik mijn adresgegevens?
Je kunt je adresgegevens eenvoudig wijzigen in de Mijn Evi-app. Log in en ga naar 'Mijn gegevens', 'Persoonsgegevens', 'Adres'.
- Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?
Je kunt je e-mailadres eenvoudig wijzigen door in te loggen in je persoonlijke omgeving. Log in en ga naar ‘Mijn gegevens’.
- Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Je kunt je wachtwoord wijzigen in de online omgeving van Mijn Evi. Log in en ga naar 'Mijn gegevens'. In verband met je veiligheid is dit niet mogelijk via de app.
Wachtwoord vergeten?
Vraag hier je nieuwe wachtwoord aan.
- Hoe wijzig ik mijn vaste tegenrekening?
Je kunt je vaste tegenrekening eenvoudig wijzigen in de Mijn Evi-app. Log in en ga naar ‘Mijn Gegevens’, ‘Instellingen wijzigen’, ‘Tegenrekening’. Let op: de tegenrekening moet dezelfde tenaamstelling hebben als je Evi-rekening. Daarnaast moet de tegenrekening worden aangehouden bij een bank met een vestiging in Nederland die onder toezicht staat van DNB. Bovendien moet deze bank aangesloten zijn op de systemen die Evi gebruikt voor het uitvoeren van wettelijke controles (voorbeeld: Surepay).
- Hoe wijzig ik mijn telefoonnummer?
Je kunt je telefoonnummer eenvoudig aanpassen in de Mijn Evi-app. Log in en ga naar ‘Mijn Gegevens’, ‘Persoonsgegevens’, ‘Telefoonnummer’.
- Waar kan ik mijn fiscaal jaaroverzicht vinden?
Je kunt je fiscaal jaaroverzicht vinden in Mijn Evi. Log in, ga naar ‘Mijn Gegevens’, ‘Documenten’. Selecteer bovenaan in het scherm het gewenste kalenderjaar en download je jaaroverzicht.
Je ontvangt je jaaroverzicht uitsluitend digitaal.
- Waar kan ik mijn transactieoverzicht downloaden?
Je kunt je transactieoverzicht vinden en downloaden in de Mijn Evi-app. Log in en ga naar het menu aan de linkerzijde en kies onder Beleggen of Sparen voor 'Transactieoverzicht'. Bovenaan de pagina kun je vervolgens het totaaloverzicht downloaden.
- Waar kan ik mijn overzicht van betaalde kosten terugvinden?
Je vindt je kostenoverzicht in de Mijn Evi-app. Ga naar ‘Rekening’, ‘Documenten’, ‘Kosten’ om je kostenoverzicht in te zien.
- Kan ik een rekeninghouder toevoegen of wijzigen?
Je kunt een rekeninghouder toevoegen door via de website van Evi in te loggen in je persoonlijke omgeving. Ga naar 'Mijn Gegevens', 'Instellingen wijzigen', 'Rekeninghouders'.
- Kan ik meer tegenrekeningen opgeven?
Nee. Je kunt maar één tegenrekening opgeven. De tenaamstelling van je tegenrekening moet hetzelfde zijn als de tenaamstelling van je Evi-rekening. Daarnaast moet de tegenrekening worden aangehouden bij een bank met een vestiging in Nederland die onder toezicht staat van DNB. Bovendien moet jouw bank aangesloten zijn op de systemen die Evi gebruikt voor het uitvoeren van wettelijke controles (voorbeeld: Surepay).
- Hoe meld ik het overlijden van een klant van Evi?
Je kunt een overlijden online aan ons melden. Dit doe je via dit formulier.
Na ontvangst van je melding ontvang je een bevestiging via e-mail. In deze e-mail staat een link om je e-mailadres aan ons door te geven. Hierna kun je online je persoonsgegevens aan ons doorgeven. Ben je zelf al klant bij Evi van Lanschot? Neem dan telefonisch contact met ons op.
Na ontvangst van je persoongegevens neemt een van onze medewerkers contact met je op.
- Hoe kan ik mijn Evi rekening opheffen?
Je kunt je rekening eenvoudig online opheffen in de Mijn Evi-app. Log in en ga naar ‘Mijn Gegevens’, ‘Instellingen wijzigen’, ‘Rekening opheffen’.
Het saldo van zowel het beleggingsgedeelte als het spaargedeelte van je Evi-rekening moet € 0,- zijn voordat je de rekening kunt opheffen. Verkoop daarom eerst je portefeuille en zorg ervoor dat het eventuele spaarsaldo is overgeboekt naar je tegenrekening.
- Hoe machtig ik iemand op mijn rekening?
Je kunt een gemachtigde toevoegen door in te loggen op de website. Ga naar ‘Mijn Gegevens’, ‘Instellingen wijzigen’, ‘Rekeninghouders’. Selecteer hier dat het een gemachtigde betreft. De opgegeven persoon ontvangt een verzoek tot identificatie.
- Ik beleg in Robecofondsen en wil hier graag meer informatie over, waar kan ik dit vinden?
Ga voor meer informatie naar de informatiepagina voor beleggers in Robecofondsen.
- Hoe kan ik mijn beleggingsprofiel wijzigen?
Hoe je je beleggingsprofiel kunt wijzigen, is afhankelijk van uw Evi- product. Ga voor meer informatie naar:
Evi Beheer
Evi4Kids
Bij Evi Go heb je de mogelijkheid om van fonds te veranderen. Ga voor meer informatie naar:
Evi Go
- Waar vind ik de koersen die gehanteerd zijn voor het fiscaal jaaroverzicht van 2024?
De volledige lijst met koersen die gebruikt zijn voor jouw vermogensbepaling per 1 januari 2024 vind je hier.