- Hoe schrijf ik geld over naar mijn Evi beleggingsrekening?
U kunt geld overschrijven naar uw Evi beleggingsrekening door een bedrag over te maken naar de tussenrekening van Evi. Zet in de betalingsomschrijving uw Evi-rekeningnummer en tenaamstelling. Alle overschrijvingen moeten afkomstig zijn vanaf de gekoppelde tegenrekening. Uw tegenrekening moet dezelfde tenaamstelling hebben als de Evi-rekening.
Overschrijven naar uw Evi beleggingsrekening
Tussenrekening Evi: NL79 FVLB 0227 1614 40
Ten name van: Stichting Beleggersgiro Van Lanschot (inz. Evi)
De beleggingen worden automatisch voor u aangekocht.
- Hoe schrijf ik geld over naar mijn Evi Spaarrekening?
U kunt eenvoudig geld overschrijven van uw gekoppelde bankrekening naar uw Evi spaarrekening. Uw tegenrekening moet dezelfde tenaamstelling hebben als uw Evi-rekeningnummer. U kunt storten in de volgende drie stappen:
- Voer een overboeking uit vanaf uw betaalrekening naar NL63FVLB0226370208 ten name van: Van Lanschot Kempen inzake Evi.
- Vermeld in de omschrijving: uw rekeningnummer, gevolgd door -02 er achter
- Rond uw overboeking af en binnen twee werkdagen staat uw storting op uw Evi spaarrekening
Hebt u een rekening met Robecofondsen of bent u voormalig Robeco klant? Bekijk dan hier de stortingsinstructies.
- Hoe schrijf ik geld over tussen mijn Evi spaarrekening en Evi beleggingsrekening?
Via Mijn Evi kunt u gemakkelijk geld overschrijven tussen uw Evi beleggingsrekening en Evi spaarrekening.
Geld overschrijven van beleggingsrekening naar spaarrekening
Wanneer u een verkoopopdracht opgeeft, kunt u uit twee rekeningen kiezen waar u het geld naar wilt overboeken. Uw geregistreerde tegenrekening of uw Evi spaarrekening (te herkennen aan de toevoeging -02). Uw verkoopopdracht wordt de eerst volgende werkdag in behandeling genomen.
Geld overschrijven van spaarrekening naar beleggingsrekening
Open uw spaarrekening door rechtsboven op uw rekeningnummer te klikken. Vervolgens wordt uw Evi spaarrekeningnummer getoond (Evi-rekeningnummer met de toevoeging -02). Klik in het menu op `Opdrachten´. Hier kunt u een bedrag overschrijven vanaf uw spaarrekening.
Overschrijven in de Evi app
Via de Evi app geeft u het gewenste bedrag op en daarna verzendt u de opdracht.
- Hoe schrijf ik geld over naar mijn tegenrekening?
Via Mijn Evi kunt u geld overschrijven naar uw tegenrekening. Dit kan met een verkoopopdracht, periodieke afschrijving of opname vanaf uw spaarrekening.
Verkoopopdracht
Een verkoopopdracht uitvoeren werkt als volgt:
- Log in op Mijn Evi;
- Klik rechtsboven op uw 6-cijferige Evi-rekeningnummer;
- Selecteer uw Evi-beleggingsrekening;
- Klik in de paarse balk op ‘Opdrachten’ en vervolgens op ’Verkoopopdracht‘. U hebt hier de keuze om een verkoopbedrag op te geven of om de hele portefeuille te verkopen;
- Geef aan of de opbrengst naar uw tegenrekening of naar uw Evi-spaarrekening overgeschreven dient te worden;
- U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw verkoop.
Verwerkingstijd:
De hele afwikkeling van een verkoop duurt ongeveer vier tot vijf werkdagen (onder voorbehoud van eventuele feestdagen).
Opname vanaf de spaarrekening
Volg onderstaande stappen om het saldo van uw Evi-spaarrekening naar uw tegenrekening te boeken:
- Log in op Mijn Evi;
- Klik rechtsboven op uw 6-cijferige Evi-rekeningnummer;
- Selecteer uw Evi-spaarrekening. Dit is uw 6-cijferige beleggingsrekening met toevoeging -02;
- Klik in de paarse balk op ‘Opdrachten’ en vervolgens op 'Onttrekken';
- Hier kunt u aangeven welk bedrag of dat u uw gehele saldo u wilt onttrekken;
- Kies voor ‘Mijn tegenrekening met nummer xxx’ om de gelden over te boeken naar uw vaste tegenrekening.
Verwerkingstijd:
Het duurt ongeveer 24 uur voor uw spaarsaldo is overgeboekt.
- Kan ik maandelijks een vast bedrag overmaken naar mijn Evi-rekening?
Ja, u kunt ons maandelijks een bedrag laten incasseren van uw tegenrekening. Ga in Mijn Evi naar de pagina 'Opdrachten' en kies de optie 'Periodieke koop'. Stel hier de maandelijkse incasso in, door een bedrag op te geven wat wij maandelijks van uw tegenrekening mogen incasseren.
U kunt ook een maandelijkse overboeking instellen vanaf uw tegenrekening.
- Wanneer wordt mijn aankoopopdracht verwerkt?
We kunnen een aankoopopdracht alleen verwerken als u vanaf uw vaste tegenrekening geld heeft bijgeschreven op onze tussenrekening, onder vermelding van uw Evi-rekeningnummer. Opdrachten die we ontvangen vóór 11.00 uur, verwerken we op beursdagen dezelfde dag nog. Opdrachten die we ontvangen na 11.00 uur verwerken we de eerstvolgende beursdag.
De verwerking van aankoopopdrachten kan worden vertraagd als Van Lanschot, de broker of de beurs waarop het beleggingsfonds wordt verhandeld gesloten is, bijvoorbeeld door een feestdag. We verwerken uw opdracht dan op de volgende beursdag waarop alle betrokken partijen weer zijn geopend.
- Wanneer wordt mijn geld op mijn Evi Spaarrekening bijgeschreven, als ik geld overschrijf vanaf mijn tegenrekening?
Uw geld is zichtbaar op uw Evi spaarrekening op de eerstvolgende werkdag nadat uw bank de opdracht voor overschrijving verwerkt heeft.
- Wanneer zie ik dat mijn geld is bijgeschreven op mijn tegenrekening, als ik geld overschrijf vanaf mijn Evi spaarrekening?
Geeft u vóór 11.00 uur uw opdracht voor overschrijving op? Dan is het bedrag uiterlijk de eerstvolgende werkdag bijgeschreven op uw tegenrekening.
- Waarom moet ik een extra authenticatiecode invoeren?
Met de authenticatiecode (beveiligingscode) regelt u uw geldzaken nog veiliger en gaan we fraude tegen. Deze code controleert dat de juiste persoon de opdracht geeft en dat niet iemand anders uw gegevens misbruikt. U beschermt zo dus uw rekeningen, met uw wachtwoord én uw telefoon. Het is dus extra veilig.
- Hoe werkt en gebruik ik de authenticatiecode?
De authenticatiecode voert u in als u een opdracht wilt opgeven of uw gegevens wilt wijzigen via Mijn Evi. Zodra u uw opdracht of wijziging bevestigt, ontvangt u de code op uw mobiele telefoon. In uw scherm verschijnt een pop-up waar u de code invoert. Na het invoeren van de code wordt de opdracht verwerkt.
- Ik heb de sms met de authenticatiecode niet ontvangen
Heeft u geen sms met authenticatiecode ontvangen nadat u uw opdracht heeft bevestigd? Dat kan meerdere oorzaken hebben. Misschien hebben wij uw mobiele nummer niet of is het nummer dat wij van u hebben niet correct.
Neem contact met ons op, dan helpen wij u verder. Bekijk onze contactmogelijkheden.
- Benieuwd naar het rendement van uw beleggingsportefeuilles?
Evi berekent iedere dag het rendement op uw portefeuille. Evi berekent het rendement volgens de zogenaamde ‘Time Weighted Return’ methode. Een tijdgewogen rendement verbindt de dagelijkse opbrengst van een investering die is gedaan, vanaf het moment dat deze is ingelegd tot in het heden.
- Kan ik op ieder moment mijn geld opnemen?
Bij alle Evi-rekeningen, behalve bij Evi Pensioen, kunt u (een deel van) uw saldo overmaken naar uw Evi-spaarrekening of naar uw eigen tegenrekening. Maar weet wel, beleggen doet u eigenlijk voor de lange termijn, zodat uw vermogen alle kans krijgt om te groeien. Bij een kortere beleggingshorizon heeft uw vermogen minder tijd om tussentijdse koersbewegingen op te vangen.
Bij Evi Pensioen staat uw vermogen op een geblokkeerde rekening wegens het fiscale aspect. Alleen onder bepaalde voorwaarden is dit saldo op te nemen.
- Het bedrag dat ik heb ontvangen is anders dan toen ik verkocht. Hoe komt dat?
- Bij Evi belegt u in beleggingsfondsen . Deze worden op beursdagen eenmaal per dag verhandeld . Op het moment van de verkoopopdracht is de definitieve koers van uw Evi Fonds daarom nog niet bekend . De verkoopopbrengst van uw beleggingen kan hierdoor afwijken van de portefeuillewaarde die u op het moment van verkopen zag in de Evi App of in de Mijn Evi webomgeving . Het bedrag dat u ontvangt kan daarom lager of hoger uitvallen.
- Hoe lang duurt het verwerken van een verkoopopdracht?
Geeft u uw verkoopopdracht op beursdagen voor 11:00 uur, dan gaat uw opdracht nog dezelfde dag naar de beurs. Een verkoopopdracht na 11:00 uur wordt de eerstvolgende beursdag verstuurd. De hele afwikkeling van een verkoopopdracht duurt maximaal vijf werkdagen . De verkoopopbrengst wordt in één keer overgeschreven naar uw tegenrekening.
- Worden de kosten van de beheervergoeding ingehouden?
- Wanneer u uw volledige portefeuille verkoopt, houden we de beheervergoeding of service fee direct in op de verkoopopbrengst. Hiervoor ontvangt u dus geen aparte rekening.