Kunnen wij u helpen?

Ja graag Nu niet

Hoe kunnen wij u helpen?

De chat is offline

Heeft u een vraag over Evi?

Misschien is die al eerder gesteld! Kijk daarvoor in de lijst hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met Evi.

Kan ik alles online regelen?

Bij Evi kunt u bijna alles online regelen via Mijn Evi of de Evi app. De intake en het openen van een rekening doet u volledig online. U hoeft niet langs te komen.

Vanuit veiligheidsoverwegingen kan een aanpassing van uw adresgegevens, tegenrekening en/of telefoonnummer alleen per post.

Kan ik mijn vermogen altijd opnemen?

Bij alle Evi-rekeningen, behalve bij Evi Pensioen, kunt u een deel of het gehele saldo overmaken naar uw Evi spaarrekening of uw eigen tegenrekening.

Bij Evi Pensioen staat uw vermogen op een geblokkeerde rekening vanwege het fiscale aspect. Alleen onder bepaalde voorwaarden is dit saldo op te nemen.

Hoe open ik een rekening bij Evi?

Bij Evi opent u online een Evi-rekening. U hoeft geen kantoor te bezoeken.

  1. Bekijk ons Aanbod
  2. Op de productpagina van het gewenste product klikt u door naar een rekening openen.
  3. Daar vult u een online vragenlijst in. Op basis van uw antwoorden bepalen wij uw beleggingsprofiel en ontvangt u een beleggingsvoorstel. U vult uw persoonlijke gegevens in en accordeert de aanvraag.
  4. Wij zijn verplicht u te identificeren. U hoeft niet bij ons langs te komen. Wij identificeren wij u via ‘afgeleide identificatie’. Daarbij controleren wij of de naam op uw identiteitsbewijs hetzelfde is als die bij een Nederlandse Bank. Daarom kunt u pas inloggen op uw Evi-rekening wanneer wij uw eerste storting hebben ontvangen.

Wilt u meer informatie over of hulp bij het aanvragen van een Evi-rekening? Neem dan contact met ons op.

Welke beleggingsrekening past het best bij mij?

Welke beleggingsrekening bij u past, hangt af van uw wensen en doelen. Met onze keuzehulp helpen wij u om te beslissen welke Evi-rekening bij u past.

Start de keuzehulp

Wilt u liever de mogelijkheden bespreken met één van onze medewerkers? Dat kan ook! Neem dan contact met ons op en we spreken samen uw situatie.

Hoe berekent Evi het rendement van mijn portefeuille?

Evi berekent één keer per maand de rendementen van de beleggingsportefeuilles. Dit is op de vierde beursdag van de maand. Alle beleggingsfondsen hebben dan de juiste koersen aangeleverd die nodig zijn voor deze berekening.

Evi berekent het rendement volgens de zogenaamde ‘Modified Dietz’ methode. Bij deze methode wordt de portefeuillewaarde aan het einde van een bepaalde maand afgezet tegen de portefeuillewaarde aan het begin van die maand. De waardeontwikkeling die hieruit resulteert, wordt gecorrigeerd voor eventuele stortingen en onttrekkingen tijdens de betreffende maand.

Heb ik een betaalrekening nodig bij Evi van Lanschot?

Nee, bij ons koppelt u de Evi-rekening aan uw huidige betaalrekening. Dit mag een betaalrekening zijn bij iedere Nederlandse bank. Deze rekening moet wel dezelfde tenaamstelling hebben als uw rekening bij Evi.
Vraagt u de rekening aan met één rekeninghouder? Dan mag deze wel met een en/of-betaalrekening gekoppeld worden.

Wat zijn de verschillen tussen Evi Beheer en Evi Doelbeleggen?

Zowel bij Evi Beheer als bij Evi Doelbeleggen laat u ons uw vermogen beheren. Wij nemen alle aan- en verkoopbeslissingen en houden u daarvan op de hoogte. Bij Evi Doelbeleggen werken we samen met u naar de datum toe waarop uw vermogen beschikbaar moet zijn. Naarmate dat moment dichterbij komt, bouwen we het beleggingsrisico van uw portefeuille af. Zo maken we de kans dat u uw doel realiseert zo groot mogelijk.

Bij Evi Beheer werken we ook samen met u aan uw doel, u heeft alleen geen specifieke einddatum. Jaarlijks toetsen we uw uitgangspunten en controleren we of uw risicoprofiel hier nog bij past. Met Evi beheer bouwen we het beleggingsrisico niet automatisch af.

Wat zijn de verschillen tussen Beheer en Advies?

Bij Evi Beheer laat u ons uw vermogen beheren. U hoeft niet na te denken en te beslissen over welke fondsen moeten worden aangekocht. Wij nemen alle aan- en verkoopbeslissingen voor u en houden u daarvan op de hoogte. U hoeft alleen maar te bepalen met welk bedrag u wilt gaan beleggen.

Bij Evi Advies doet u zelf alle aan- en verkopen en kiest u de beleggingsfondsen waarin u wilt beleggen. Hierdoor bent u zelf verantwoordelijk voor het rendement en het bepalen van de risicobereidheid. Wij zijn uw coach u helpt bij het indelen van uw portefeuille.

Wat gebeurt er tijdens een rebalance met mijn portefeuille?

Tijdens een rebalance herbalanceren wij uw beleggingsportefeuille. We brengen de portefeuille in lijn met de actuele visie van Van Lanschot. We optimaliseren de verhouding tussen risicodragende en risicomijdende beleggingen en we wisselen van fondsen.

Een rebalance is een ingrijpend proces voor uw portefeuille. Daarom kunt u tijdens een rebalance helaas geen (aan- en verkoop)opdrachten opgeven. Ook kunt u het risicoprofiel van uw portefeuille niet wijzigen. Wij kondigen een rebalance altijd ruim van te voren aan. Zo heeft u voldoende tijd om uw transacties af te ronden.

Lees meer over de rebalance

Ik woon in het buitenland. Kan ik een Evi-rekening openen?
  • Particulieren en eenmanszaken kunnen alleen een Evi-rekening aanvragen als zij in Nederland wonen.
  • Met uw BV (besloten vennootschap) of NV (naamloze vennootschap) kunt u een Evi-rekening openen als uw vennootschap een vestigingsadres in Nederland heeft en deze is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel.
Waar vind ik meer informatie over het beleggingsbeleid?

Meer informatie over ons beleggingsbeleid en filosofie leest u op onze website op de pagina’s Werkwijze en Beleggingsfilosofie. Wilt u meer weten over ons verantwoorde beleggingsbeleid? Kijk dan op de pagina Duurzaam beleggen.

Wilt u meer weten over ons beleggingsbeleid? Neem dan contact met ons op.

Hoe kom ik in contact met Evi?

Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer 0800 290 29 00 of via Whatsapp op 06 19 25 23 39, op werkdagen van 8.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00u.

Buiten onze openingstijden kunt u mailen naar info@evivanlanschot.nl.

Inloggen op Mijn Evi lukt niet, wat nu?

Als u problemen heeft met inloggen, kan dit meerdere redenen hebben.

Vraag een nieuw wachtwoord aan als:

  • als u 5 keer of vaker een onjuist wachtwoord heeft ingevoerd (toegang wordt dan geblokkeerd).
  • u uw wachtwoord bent vergeten.

Is dit niet het geval? Check dan het volgende:

  • Staat Capslock aan?
  • Heeft u het juiste Evi-rekeningnummer (bestaande uit 6 cijfers) ingevoerd?
  • Verwijder de tijdelijke internetbestanden van uw webbrowser of open onze website in een venster in uw webbrowser waarmee u zonder tijdelijke internetbestanden of geschiedenis websites kunt bezoeken. De benaming hiervoor bij verschillende browsers is: Chrome – Incognitovenster, Internet Explorer - InPrivate en Safari - Privémodus.

Lukt inloggen nog niet? Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag verder.

Inloggen op de Evi app lukt niet, wat nu?

Als u problemen heeft met inloggen in de app, kan dit meerdere redenen hebben.

Ik log voor de eerste keer in
Als u de app voor het eerst gaat gebruiken, logt u in met uw Evi-rekeningnummer en uw Mijn Evi-wachtwoord in. Vervolgens krijgt u via een sms een verificatiecode toegestuurd, die u in de app invoert. Daarna kiest u een vijfcijferige pincode waarmee u voortaan kunt inloggen. Komt de sms met verificatiecode niet binnen, of wordt de code niet geaccepteerd? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Ik ben al eerder ingelogd
Een aantal redenen en oplossingen kunnen zijn:

  • Controleer in de App Store of Google Playstore of u de app kunt updaten naar de laatste versie.
  • Bent u uw pincode vergeten of heeft u het vaker dan 3 keer geprobeerd? Dan moet u uw pincode resetten met uw Evi-rekeningnummer en uw Mijn Evi-wachtwoord.
  • Heeft u het wachtwoord van Mijn Evi veranderd? Dan moet u de app opnieuw registreren.
  • Het kan zijn dat u de verplichte jaarlijkse profielcheck moet doen, waarbij u controleert of uw beleggingsdoelen zijn veranderd. Deze check kan alleen via de website. Log op een computer in via Mijn Evi en controleer uw risicoprofiel en uw beleggingsdoelstellingen. Na deze check kunt u de app weer gebruiken.

Lukt het inloggen nog niet? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

De sms met authenticatiecode of verificatiecode komt niet binnen, wat moet ik doen?

Neem contact met ons op als de sms met authenticatiecode of verificatiecode niet bij u binnenkomt. Ons team helpt u verder. Bekijk onze contactmogelijkheden.

De verificatiecode wordt niet geaccepteerd, wat moet ik doen?

Vult u bij het registeren van de Evi app de verificatiecode in en wordt deze niet geaccepteerd? Neem dan contact met ons op. Ons team helpt u verder. Bekijk de contactmogelijkheden.

Ik krijg in de Evi app de melding dat ik de periodieke toets moet doen of dat mijn risicoprofiel is verlopen. Wat moet ik doen?

Een keer per jaar bent u verplicht om met een check aan te geven of uw beleggingsdoelen zijn veranderd. Deze check kan alleen via de website. Log op een computer in via Mijn Evi en controleer uw risicoprofiel en uw beleggingsdoelstellingen. Na deze check kunt u de app weer gebruiken.

Hoe registreer ik de Evi app op mijn telefoon?

Bent u net klant geworden en wilt de app installeren? Let op dat u dan het wachtwoord van uw Mijn Evi-account al heeft aangepast. Doet u dit namelijk nadat u de app heeft geïnstalleerd, dan moet u de app opnieuw registeren.

Registreer de app zo
Stap 1 - Download de app op uw telefoon.
Stap 2 - Open de app en vul uw Evi-rekeningnummer en Mijn Evi-wachtwoord in.
Stap 3 – U krijgt via een sms een verificatiecode toegestuurd. Voer deze code in de app in.
Stap 4 – Kies een vijfcijferige pincode waarmee u voortaan kunt inloggen.

De installatie in afgerond. U kunt vanaf nu de Evi app gebruiken.

Hoe verander ik mijn pincode van de Evi app?

U kunt in het menu van de app onder Instellingen uw pincode aanpassen.

Waar kan ik de Evi app downloaden?

Android Play Store
Phone | Tablet

Apple App Store
iPhone | iPad

Hoeveel Evi-rekeningen kan ik koppelen aan de Evi app?

U kunt meerdere Evi-rekeningen koppelen aan de Evi app. Zo heeft u met één app toegang tot al uw Evi beleggingsrekeningen. De Evi app is beschikbaar voor Evi Beheer, Evi Advies, Evi4kids en Evi Doelbeleggen.

Hoe kom ik op mijn spaarrekening in Mijn Evi?

Log in via Mijn Evi met uw rekeningnummer en wachtwoord. Hier ziet u in de paarse balk uw Evi beleggingsrekeningnummer met het bijbehorende saldo staan. Klik hier op en dan verschijnt er een tweede regel met uw Evi spaarrekening en saldo. Klik op deze regel en u komt bij de Evi spaarrekening van uw Evi rekening.

Hoe ontvang ik mijn fiscale jaaropgave?

U kunt u jaaropgave inzien in Mijn Evi. Kies in de paarse balk voor ‘Archief’ en vervolgens ‘Jaaropgave’.

Kan ik op ieder moment de actuele waarde van mijn portefeuille opvragen?

In Mijn Evi kunt u op ieder moment de waarde van uw portefeuille inzien, via het portefeuilleoverzicht. De waarde van uw portefeuille is gebaseerd op de meest recent beschikbare waarden van de onderliggende beleggingsfondsen:

  • Beleggingsfondsen die aan Euronext zijn genoteerd, zijn gewaardeerd tegen de transactieprijs van de vorige beursdag. Na ongeveer 16.00 uur is dit de transactieprijs van desbetreffende dag, als het een beursdag is.
  • Overige beleggingsfondsen worden gewaardeerd tegen de laatst bekende intrinsieke waarden zoals die door de fondsen zijn afgegeven. Deze intrinsieke waarde volgt meestal de beursbeweging van één a twee beursdagen eerder. De intrinsieke waarde van een beleggingsfonds is de optelling van de waarde van de onderliggende beleggingen.
Is het veilig om via Evi online te beleggen?

Ja. Evi heeft veel geïnvesteerd in de beveiliging van haar website en app. Zo voorkomen we dat onbevoegden toegang krijgen tot uw rekeningen zijn we er zeker van dat u verbinding hebt met Evi.

Toegang tot Evi
Om via Mijn Evi toegang te krijgen tot uw Evi-rekening en om aankoop- of verkoopopdrachten te plaatsen heeft u een rekeningnummer en een wachtwoord nodig. Alléén met de juiste combinatie van uw rekeningnummer en wachtwoord krijgt u toegang. Uw wachtwoord is alleen bij u bekend. Bewaar dit wachtwoord zorgvuldig. Daarnaast krijgt u via sms een authenticatiecode waarmee u uw opdracht bevestigt.

Beveiligde verbinding
Als u inlogt, wordt een beveiligde verbinding tot stand gebracht tussen uw computer en het systeem van Evi. Hiervoor maakt Evi gebruik van SSL-technologie. Met behulp van een SSL-verbinding worden gegevens die tussen uw computer en Evi worden verzonden, beveiligd met een versleuteling. Deze sleutel is aanwezig in het certificaat dat uw browser ontvangt zodra u klikt op de inlogpagina van internetbankieren. Wanneer u online de rekeninggegevens van Evi raadpleegt, ziet u dat de verzonden informatie versleuteld en veilig is als het "slotje" in uw browser gesloten is. Dit certificaat garandeert onder meer de identiteit van de website. De SSL-technologie heeft zich in de praktijk al ruimschoots bewezen.

Overboeking
Daarnaast kan Evi alleen geld overschrijven naar de vaste tegenrekening die u hebt opgegeven en die dezelfde tenaamstelling heeft als uw Evi-rekening. Het is niet mogelijk om gelden over te schrijven van Evi naar derden.

Hoe pas ik mijn adresgegevens aan?

U kunt uw adresgegevens helaas niet online wijzigingen. Geef uw adreswijziging door met dit formulier.

Hoe pas ik mijn e-mailadres aan?

Wijzig uw e-mailadres via Mijn Evi, op de pagina ‘Mijn gegevens’.

Hoe pas ik mijn wachtwoord aan?

Pas uw wachtwoord aan via Mijn Evi, op de pagina ‘Mijn gegevens’.

Wachtwoord vergeten? Vraag een nieuw wachtwoord aan. Vul uw Evi-rekeningnummer in en klik op bevestigen. Vervolgens ontvangt u binnen enkele minuten een nieuw wachtwoord per e-mail.

Kan ik meer tegenrekeningen opgeven?

Nee. U kunt maar één tegenrekening opgeven.

Alle overschrijvingen lopen via deze rekening. De tenaamstelling van uw tegenrekening moet hetzelfde zijn als de tenaamstelling van uw Evi-rekening. Vraagt u een zakelijke Evi-rekening aan? Dan moet de tegenrekening ook op naam staan van uw onderneming.

Kan ik beleggingsfondsen overboeken van en naar mijn Evi beleggingsrekening?

Nee, u kunt geen beleggingsfondsen overboeken van en naar uw Evi-rekening. U kunt wel de beleggingen verkopen en het vermogen overboeken naar uw Evi-rekening. Wij verzorgen vervolgens de aankoop van uw beleggingen.

Kan ik tussentijds mijn risicoprofiel aanpassen?

Ja. U kunt bij de Evi producten altijd het risicoprofiel aanpassen, behalve bij Evi Pensioen. Bij Evi Pensioen belegt u namelijk volgens het 'Life Cycle principe' en waardoor u uw risicoprofiel niet kunt aanpassen.

Het risicoprofiel kunt u gemakkelijk aanpassen via Mijn Evi. Log in en kies in het menu voor ‘Opdrachten’ en vervolgens ‘Profiel wijzigen’.

Meer informatie over wijzigen van uw risicoprofiel voor een specifiek Evi product? Kijk bij de veelgestelde vragen over het product.

Kan ik een rekeninghouder toevoegen of wijzigen?

Nee, u kunt geen rekeninghouder toevoegen of wijzigen nadat de rekening is geactiveerd. Ook het toevoegen van een gemachtigde is niet mogelijk.

Hoe wijzig ik mijn tegenrekening?

U kunt uw tegenrekening helaas niet online wijzigingen. Wijzig uw tegenrekening door dit formulier (pdf) in te vullen.

Of stuur een ondertekende brief naar het onderstaande adres:
Evi
Leonardo da Vinciplein 60
5224 ’s-Hertogenbosch

Zet de volgende informatie in uw brief:

  • Uw Evi-rekeningnummer
  • Uw nieuwe tegenrekeningnummer
  • Uw telefoonnummer
Hoe schrijf ik geld over naar mijn Evi beleggingsrekening?

U kunt geld overschrijven naar uw Evi beleggingsrekening door een bedrag over te maken naar de tussenrekening van Evi. Zet in de betalingsomschrijving uw Evi-rekeningnummer en tenaamstelling. Alle overschrijvingen moeten afkomstig zijn vanaf de gekoppelde tegenrekening. Uw tegenrekening moet dezelfde tenaamstelling hebben als de Evi-rekening.

Overschrijven naar uw Evi beleggingsrekening
Tussenrekening Evi: NL79 FVLB 0227 1614 40
Ten name van: Stichting Beleggersgiro Van Lanschot

De beleggingen worden automatisch voor u aangekocht.

Hoe schrijf ik geld over naar mijn Evi spaarrekening?

U kunt geld overschrijven naar uw Evi spaarrekening door een bedrag over te maken naar de tussenrekening van Evi. Zet in de betalingsomschrijving uw Evi-rekeningnummer en tenaamstelling. Alle overschrijvingen moeten afkomstig zijn vanaf de gekoppelde tegenrekening. Uw tegenrekening moet dezelfde tenaamstelling hebben als de Evi-rekening.

Uw saldo wordt de eerst volgende werkdag bijgewerkt.

Overschrijven naar uw Evi spaarrekening
Tussenrekening Evi: NL 63 FVLB 0226 3702 08
Ten name van: Stichting Beleggersgiro Van Lanschot

Heeft u ook een Evi beleggingsrekening?
Wilt u geld overboeken naar het spaargedeelte van uw Evi beleggingsrekening? Dan is uw Evi spaarrekening hetzelfde nummer als uw Evi beleggingsrekening, maar met de toevoeging -02.

Hoe schrijf ik geld over tussen mijn Evi spaarrekening en Evi beleggingsrekening?

Via Mijn Evi kunt u gemakkelijk geld overschrijven tussen uw Evi beleggingsrekening en Evi spaarrekening.

Geld overschrijven van beleggingsrekening naar spaarrekening
Wanneer u een verkoopopdracht opgeeft, kunt u uit twee rekeningen kiezen waar u het geld naar wilt overboeken. Uw geregistreerde tegenrekening of uw Evi spaarrekening (te herkennen aan de toevoeging -02). Uw verkoopopdracht wordt de eerst volgende werkdag in behandeling genomen.

Geld overschrijven van spaarrekening naar beleggingsrekening
Open uw spaarrekening door rechtsboven op uw rekeningnummer te klikken. Vervolgens wordt uw Evi spaarrekeningnummer getoond (Evi-rekeningnummer met de toevoeging -02). Klik in het menu op `Opdrachten´. Hier kunt u een bedrag overschrijven vanaf uw spaarrekening.

Overschrijven in de Evi app
Via de Evi app geeft u het gewenste bedrag op en daarna verzendt u de opdracht.

Hoe schrijf ik geld over naar mijn tegenrekening?

Via Mijn Evi kunt u geld overschrijven naar uw tegenrekening met een verkoopopdracht of een periodieke afschrijving. Een verkoopopdracht werkt als volgt:

  1. Log in op Mijn Evi met uw Evi-rekeningnummer.
  2. Kies in het menu voor ‘Opdrachten’ en vervolgens voor ’Verkoopopdracht‘. U heeft daar de keuze om een verkoopbedrag op te geven of om de hele portefeuille te verkopen.
  3. Geef vervolgens aan of wij de opbrengst moet overschrijven naar uw tegenrekening of naar uw Evi spaarrekening.

U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw verkoop. De hele afwikkeling van een verkoop duurt ongeveer vijf tot zes werkdagen (onder voorbehoud van eventuele feestdagen).

Kan ik maandelijks een vast bedrag overmaken naar mijn Evi-rekening?

Ja, u kunt ons maandelijks een bedrag laten incasseren van uw tegenrekening. Ga in Mijn Evi naar de pagina 'Opdrachten' en kies de optie 'Periodieke koop'. Stel hier de maandelijkse incasso in, door een bedrag op te geven wat wij maandelijks van uw tegenrekening mogen incasseren.

U kunt ook een maandelijkse overboeking instellen vanaf uw tegenrekening.

Wanneer wordt mijn aankoopopdracht verwerkt?

We kunnen een aankoopopdracht alleen verwerken als u vanaf uw vaste tegenrekening geld heeft bijgeschreven op onze tussenrekening, onder vermelding van uw Evi-rekeningnummer. Opdrachten die we ontvangen vóór 8.00 uur, verwerken we op beursdagen dezelfde dag nog. Opdrachten die we ontvangen na 8.00 uur verwerken we de eerstvolgende beursdag.

De verwerking van aankoopopdrachten kan worden vertraagd als Van Lanschot, de broker of de beurs waarop het beleggingsfonds wordt verhandeld gesloten is, bijvoorbeeld door een feestdag. We verwerken uw opdracht dan op de volgende beursdag waarop alle betrokken partijen weer zijn geopend.

Wanneer wordt mijn verkoopopdracht verwerkt?

Verkoopopdrachten die we ontvangen vóór 8.00 uur, verwerken we op beursdagen dezelfde dag nog. Opdrachten die we ná 8.00 uur ontvangen, verwerken we op de volgende beursdag.

De verwerking van verkoopopdrachten kan worden vertraagd als Van Lanschot, de broker of de beurs waarop het beleggingsfonds wordt verhandeld gesloten is, bijvoorbeeld door een feestdag. We verwerken de opdracht dan op de volgende beursdag waarop alle betrokken partijen weer zijn geopend.

Overschrijven van de verkoopopbrengst
De afwikkeling van een verkoopopdracht duurt ongeveer vier tot vijf werkdagen. De verkoopopbrengst wordt in verschillende delen overgeschreven naar uw tegenrekening.

  • Nadat Evi de verkoopopdrachten naar de verschillende fondsbeheerders heeft verstuurd, duurt het circa één à twee werkdagen voordat ze de verkoopkoers aan u bevestigt. Op dat moment ziet u ook de waarde van uw portefeuille afnemen met het verkoopbedrag.
  • Vervolgens duurt het twee werkdagen voordat Evi de opbrengst daadwerkelijk (valutair) ontvangt en naar u kan overschrijven.
Wanneer wordt mijn geld op mijn Evi Spaarrekening bijgeschreven, als ik geld overschrijf vanaf mijn tegenrekening?

Uw geld is zichtbaar op uw Evi spaarrekening op de eerstvolgende werkdag nadat uw bank de opdracht voor overschrijving verwerkt heeft.

Wanneer zie ik dat mijn geld is bijgeschreven op mijn tegenrekening, als ik geld overschrijf vanaf mijn Evi spaarrekening?

Geeft u vóór 8.00 uur uw opdracht voor overschrijving op? Dan is het bedrag uiterlijk de eerstvolgende werkdag bijgeschreven op uw tegenrekening.

Waarom moet ik een extra authenticatiecode invoeren?

Met de authenticatiecode (beveiligingscode) regelt u uw geldzaken nog veiliger en gaan we fraude tegen. Deze code controleert dat de juiste persoon de opdracht geeft en dat niet iemand anders uw gegevens misbruikt. U beschermt zo dus uw rekeningen, met uw wachtwoord én uw telefoon. Het is dus extra veilig.

Hoe werkt en gebruik ik de authenticatiecode?

De authenticatiecode voert u in als u een opdracht wilt opgeven of uw gegevens wilt wijzigen via Mijn Evi. Zodra u uw opdracht of wijziging bevestigt, ontvangt u de code op uw mobiele telefoon. In uw scherm verschijnt een pop-up waar u de code invoert. Na het invoeren van de code wordt de opdracht verwerkt.

Ik heb de sms met de authenticatiecode niet ontvangen

Heeft u geen sms met authenticatiecode ontvangen nadat u uw opdracht heeft bevestigd? Dat kan meerdere oorzaken hebben. Misschien hebben wij uw mobiele nummer niet of is het nummer dat wij van u hebben niet correct.

Neem contact met ons op, dan helpen wij u verder. Bekijk onze contactmogelijkheden.

Wat zijn de verschillen tussen Evi Beheer en Evi Advies?

Bij Evi Beheer laat u ons uw vermogen beheren. U hoeft niet na te denken en te beslissen over welke fondsen moeten worden aangekocht. Wij nemen alle aan- en verkoopbeslissingen voor u en houden u daarvan op de hoogte. U hoeft alleen maar te bepalen met welk bedrag u wilt gaan beleggen.

Bij Evi Advies doet u zelf alle aan- en verkopen en kiest u de beleggingsfondsen waarin u wilt beleggen. Hierdoor bent u zelf verantwoordelijk voor het rendement en het bepalen van de risicobereidheid. Wij zijn uw coach u helpt bij het indelen van uw portefeuille.

Hoe berekent Evi het rendement van mijn portefeuille?

 

Evi berekent één keer per maand de rendementen van de beleggingsportefeuilles. Dit is op de vierde beursdag van de maand. Alle beleggingsfondsen hebben dan de juiste koersen aangeleverd die nodig zijn voor deze berekening.

Evi berekent het rendement volgens de zogenaamde ‘Modified Dietz’ methode. Bij deze methode wordt de portefeuillewaarde aan het einde van een bepaalde maand afgezet tegen de portefeuillewaarde aan het begin van die maand. De waardeontwikkeling die hieruit resulteert, wordt gecorrigeerd voor eventuele stortingen en onttrekkingen tijdens de betreffende maand.

Hoe wijzig ik mijn risicoprofiel bij Evi Beheer?

Het risicoprofiel kunt u gemakkelijk aanpassen in Mijn Evi. Log in en kies in het menu voor ‘Opdrachten’ en vervolgens ‘Profiel wijzigen’. U kunt één risicograad afwijken van het profiel dat wij u hebben geadviseerd, naar aanleiding van uw antwoorden bij onze vragenlijst.

Kunt u het gewenste profiel niet selecteren? Overweeg dan om opnieuw onze vragenlijst te doorlopen. Hiermee controleren wij of uw financiële situatie, de doelstellingen van uw beleggingen en de mate waarin u risico wilt lopen nog aansluiten bij het huidige risicoprofiel.

Hoe en wanneer wordt de beheervergoeding afgeschreven bij Evi Beheer?

De beheervergoeding schrijven wij per kwartaal af. Hiervoor verkopen wij een deel van uw portefeuille, ter grootte van de verschuldigde beheersvergoeding.

Meer informatie leest u op de pagina Tarieven.

Wat kost Evi Beheer?

De kosten voor Evi Beheer bestaan uit directe kosten en indirecte kosten die afhangen van uw risicoprofiel.

De directe kosten bestaan uit de beheervergoeding: een percentage van het gemiddeld belegd vermogen. Dit is afhankelijk van uw risicoprofiel.

De indirecte kosten verschillen per risicoprofiel door de afwijkende samenstelling van de portefeuille. Deze kosten brengen wij niet rechtstreeks bij u in rekening, maar zijn verwerkt in het rendement van het fonds waarin wordt belegd.

Kijk voor de percentages van de directe kosten en de percentages van de verwachte indirecte kosten per risicoprofiel op de pagina Tarieven.

Kan ik op ieder moment de actuele waarde van mijn portefeuille opvragen?

In Mijn Evi kunt u op ieder moment de waarde van uw portefeuille inzien, via het portefeuilleoverzicht. De waarde van uw portefeuille is gebaseerd op de meest recent beschikbare waarden van de onderliggende beleggingsfondsen:

  • Beleggingsfondsen die aan Euronext zijn genoteerd, zijn gewaardeerd tegen de transactieprijs van de vorige beursdag. Na ongeveer 16.00 uur is dit de transactieprijs van desbetreffende dag, als het een beursdag is.
  • Overige beleggingsfondsen worden gewaardeerd tegen de laatst bekende intrinsieke waarden zoals die door de fondsen zijn afgegeven. Deze intrinsieke waarde volgt meestal de beursbeweging van één a twee beursdagen eerder. De intrinsieke waarde van een beleggingsfonds is de optelling van de waarde van de onderliggende beleggingen.
Wat doet Evi met ontvangen dividenden?

Evi belegt zoveel mogelijk in beleggingsfondsen die het dividend binnen het fonds herbeleggen. Als er wel dividend wordt uitgekeerd, dan herbelegt Evi dit altijd in het fonds dat het dividend uitkeert.

Kan ik voor mijn kleinkinderen een rekening openen?

Nee, het is niet mogelijk om een Evi4Kids-rekening voor uw kleinkinderen te openen. Alleen (één van) de ouders (wettelijke vertegenwoordiger) kunnen een Evi4Kids-rekening openen. 

Hoe boek ik geld over naar mijn Evi4Kids-rekening?

U kunt geld overschrijven naar uw Evi4Kids rekening door uw bank opdracht te geven om een bedrag in euro over te boeken naar IBAN NL79FVLB0227161440 t.n.v. Stichting Beleggersgiro Van Lanschot onder vermelding van uw Evi4Kids rekeningnummer en tenaamstelling.

In het geval van één wettelijke vertegenwoordiger moet de tegenrekening op naam van desbetreffende wettelijke vertegenwoordiger staan of op naam van het kind.

In geval van twee wettelijke vertegenwoordigers moet de tegenrekening op naam van beide wettelijke vertegenwoordigers staan of op naam van het kind.

Kunnen opa’s en oma’s zelf geld storten op een Evi4Kids-rekening?

Nee. Opa’s en oma’s kunnen niet direct geld storten op de Evi4Kids-rekening. Een storting op de Evi4Kids-rekening moet afkomstig zijn van:

  • een rekening van het minderjarige kind, of
  • een rekening op naam van de ouder(s) of wettelijk vertegenwoordiger(s).
Wat gebeurt er wanneer mijn kind 18 jaar wordt?

Een half jaar voordat uw kind 18 jaar wordt, krijgt u bericht van ons. De beleggingsrekening is vanaf de eerste werkdag na het bereiken van de 18 jarige leeftijd alleen beschikbaar voor uw kind. Uw kind moet dan zelf inloggen met de nieuwe inloggegevens die wij u hebben toegestuurd om de beleggingsrekening en het risicoprofiel te bepalen. Alle periodieke incasso’s bij de rekening voor uw kind worden beëindigd op de eerste werkdag na het bereiken van de 18 jarige leeftijd.

Kan ik bevoegd blijven als mijn kind 18 jaar is?

Nee, de rekening wordt automatisch en volgens de wet overgezet op het kind. Als u niet wilt dat uw kind over het vermogen gaat beschikken, dan moet u de beleggingen verkopen. De opbrengst samen met het spaarsaldo kunt u dan overboeken naar de tegenrekening en vanuit daar overmaken naar de gewenste rekening. Dit kan wel fiscale consequenties hebben.

Wanneer kan ik een beleggingsrekening aanvragen voor mijn kind?

U kunt een rekening openen voor uw kind, als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan.

  • U bent als ouder de wettelijke vertegenwoordiger van uw kind.
  • U mag beschikken over de ‘gelden’ van het kind. U bent niet ontheven uit uw ouderlijk gezag.
  • U bent in bezit van een geldig legitimatiebewijs.
  • Het kind mag volledig zelfstandig over de rekening beschikken als het 18 jaar wordt.
  • Op het vermogen is geen sprake van wettelijke beperkingen, zoals bijvoorbeeld bewindvoering.
  • Het kind woont in Nederland.
  • De gelden vallen niet onder een BEM-clausule.
In welke beleggingsprofielen kan ik bij Evi4kids beleggen?

Met Evi4kids kunt u beleggen in één van de vier beleggingsprofielen; Inkomensgericht, Defensief, Neutraal of Groeigericht. Het beleggingsprofiel Offensief bieden we niet aan bij Evi4kids.

Vanaf het dertiende levensjaar kunt u niet meer beleggen in het beleggingsprofiel Groeigericht. Als u hierin belegt, wordt dit automatisch aangepast naar het beleggingsprofiel Neutraal.

Meer informatie over de beleggingsprofielen bij Evi4Kids

Hoe wijzig ik mijn risicoprofiel bij Evi4Kids?

Het risicoprofiel kunt u gemakkelijk aanpassen in Mijn Evi. Log in en kies in het menu voor ‘Opdrachten’ en vervolgens ‘Profiel wijzigen’. U kunt één risicograad afwijken van het profiel dat wij u hebben geadviseerd, naar aanleiding van uw antwoorden op onze vragenlijst.

Kunt u het gewenste profiel niet selecteren? Overweeg dan om opnieuw onze vragenlijst te doorlopen. Hiermee controleren wij of uw financiële situatie, de doelstellingen van uw beleggingen en de mate waarin u risico wilt te lopen nog aansluiten bij het huidige risicoprofiel.

Hoe wordt de beheervergoeding afgeschreven bij Evi4kids?

De beheervergoeding schrijven wij af per kwartaal. Hiervoor verkopen wij ter grootte van de verschuldigde beheervergoeding een deel van uw portefeuille.

Meer informatie over de beheervergoeding

Wat kost Evi4kids?

De kosten voor Evi4Kids bestaan uit directe kosten en indirecte kosten die afhangen van uw risicoprofiel.

De directe kosten bestaan uit de beheervergoeding: een percentage van het gemiddeld belegd vermogen. Dit percentage is afhankelijk van uw risicoprofiel.

De indirecte kosten verschillen per risicoprofiel door de afwijkende samenstelling van de portefeuille. Deze kosten brengen wij niet rechtstreeks bij u in rekening, maar zijn verwerkt in het rendement of de koers van het fonds waarin wordt belegd.

Kijk voor de percentages van de directe kosten en de percentages van de verwachte indirecte kosten per risicoprofiel op de pagina Tarieven.

Wat zijn de verschillen tussen Evi Beheer en Evi Doelbeleggen?

Zowel bij Evi Beheer als bij Evi Doelbeleggen laat u ons uw vermogen beheren. Wij nemen alle aan- en verkoopbeslissingen en houden u daarvan op de hoogte. Bij Evi Doelbeleggen werken we samen met u naar de datum toe waarop uw vermogen beschikbaar moet zijn. Naarmate dat moment dichterbij komt, bouwen we het beleggingsrisico van uw portefeuille af. Zo maken we de kans dat u uw doel realiseert zo groot mogelijk.

Bij Evi Beheer werken we ook samen met u aan uw doel, u heeft alleen geen specifieke einddatum. Jaarlijks toetsen we uw uitgangspunten en controleren we of uw risicoprofiel hier nog bij past. Met Evi beheer bouwen we het beleggingsrisico niet automatisch af.

Kan ik bij Evi Doelbeleggen mijn doel tussentijds aan passen?

Ja, bij Evi Doelbeleggen kunt u kosteloos tussentijds uw doel aanpassen. Ga daarvoor in Mijn Evi naar ‘Portefeuille’ en vervolgens naar ’Scenariotool’.

Wat kost Evi Doelbeleggen?

De kosten voor Evi Doelbeleggen bestaan uit directe kosten en indirecte kosten.

De directe kosten bestaan uit de beheervergoeding: 0,36% van het gemiddeld belegd vermogen per jaar (incl. BTW.

De indirecte kosten verschillen per looptijdgroep door de afwijkende samenstelling van de portefeuille. Deze kosten brengen wij niet rechtstreeks bij u in rekening, maar zijn verwerkt in het rendement of de koers van het fonds waarin wordt belegd. Kijk voor informatie over de beheervergoeding en de percentages van de verwachte indirecte kosten op de pagina Tarieven.

Hoe wordt de beheervergoeding afgeschreven bij Evi Doelbeleggen?

De beheervergoeding schrijven wij af per kwartaal. Hiervoor verkopen wij ter grootte van de verschuldigde beheervergoeding een deel van uw portefeuille. 

Meer weten over de beheervergoeding? Kijk dan op de pagina Tarieven.

Kan ik bijstorten en opnemen met Evi Doelbeleggen?

Ja, bij Evi Doelbeleggen kunt u via kosteloos bijstorten en opnemen wanneer u dat wilt. Opnames en bijstortingen hebben wel invloed op het doel dat eerder met u is bepaald met onze ‘Scenariotool’.

Wat is Evi Pensioen?

Evi Pensioen is een bancaire lijfrente waarmee u aanvullend pensioen kunt opbouwen. We bieden twee flexibele producten: Evi Pensioenbeleggen en Evi Netto Pensioenbeleggen. Beide producten zijn zogenaamde lijfrenterekeningen waarop u kunt beleggen en sparen. Welk product het meest geschikt is, hangt af van uw inkomen.

U bouwt pensioen op met een fiscaal voordeel. Daarom is de rekening geblokkeerd tijdens de opbouwfase. Met het vermogen dat u opbouwt koopt u op termijn een uitkerende lijfrente aan. Wilt u het tegoed gebruiken voor een ander doel dan de aankoop van een (uitkerende) lijfrente? Dan zijn hier fiscale gevolgen aan verbonden.

De rekening vraagt u aan voor uzelf. Daarom kunt u de rekening gewoon blijven gebruiken als u van werkgever verandert of verdergaat als ondernemer. Aan dit product is geen overlijdensrisicoverzekering gekoppeld. Overlijdt de rekeninghouder voor de einddatum? Dan ontvangen de erfgenamen het opgebouwde bedrag.

U bepaalt zelf bij welke aanbieder de uitkering gaat plaatsvinden. Evi biedt zelf (nog) geen lijfrenteproduct aan voor de uitkeringsfase. Op de website van de belastingdienst leest u meer over de voorwaarden en mogelijkheden van lijfrente-uitkeringsproducten.

Wat is het verschil tussen Evi Pensioenbeleggen en Evi Netto Pensioenbeleggen?

Evi Pensioenbeleggen
Bouwt u onvoldoende pensioen op? Dan kunt u via Evi Pensioenbeleggen uw pensioentekort aanvullen. Dit doet u door uw jaarruimte en/of reserveringsruimte te storten. De jaarruimte is het verschil tussen het maximale pensioenbedrag dat u in een jaar mag opbouwen, en het bedrag dat u daadwerkelijk heeft opgebouwd. De reserveringsruimte is het bedrag van jaarruimtes van maximaal de voorgaande zeven jaren dat u nog niet eerder heeft afgetrokken.

Door de fiscale jaarruimte en/of reserveringsruimte te gebruiken, is uw inleg aftrekbaar van uw bruto inkomen (Box 1). Tijdens de opbouwfase hoeft u ook geen vermogensrendementsheffing te betalen over het bedrag dat u heeft opgebouwd (Box 3).

Wanneer het vermogen na de einddatum wordt uitgekeerd, moet u wel belasting en premies betalen over uw uitkeringen. De uitkerende partij regelt dit automatisch.

Evi Netto Pensioenbeleggen
Is uw inkomen hoger dan € 103.317 (2017) en wilt u pensioen opbouwen voor uw inkomen boven deze grens? Dat kan met Evi Netto Pensioenbeleggen. U legt dan in vanuit uw nettoloon. Uw inleg is niet aftrekbaar van uw Box 1-inkomen. Het voordeel is dat u tijdens de opbouwfase geen vermogensrendementsheffing hoeft te betalen over de opgebouwde waarde (Box 3). Let op: hier zijn wel bepaalde fiscale voorwaarden aan verbonden, zoals een maximaal toegestane inleg per jaar.

Hoe werkt de life cycle-systematiek?

Met de life cycle-systematiek bepaalt uw leeftijd uw beleggingsmix. Dit is de verhouding tussen meer risicovolle beleggingen, zoals aandelen, grondstoffen en vastgoed, en minder risicovolle beleggingen, zoals obligaties.

Komt uw pensioendatum dichterbij? Dan wordt er minder risicovol belegd. Zo verwachten we voor u een optimaal rendement te behalen. Het grote voordeel voor u is dat wij de beleggingsmix automatisch voor u aanpassen.

Waarin belegt Evi Pensioen binnen de life cyle-systematiek?

Met de life cycle-systematiek beleggen we in twee profielfondsen: de Kempen profielfondsen 2 en 5. Hiermee kunnen wij de verhouding tussen meer risicovolle en minder risicovolle beleggingen zo goed mogelijk inrichten. De Kempen profielfondsen beleggen in veel verschillende externe fondsen. 

Welke flexibiliteit biedt Evi Pensioen?

Bij Evi Pensioen kunt u:

  • kiezen om binnen de fiscale grenzen eenmalig of periodiek in te leggen;
  • de hoogte van uw inleg zelf bepalen (binnen de fiscale grens) en hierin variëren;
  • het opgebouwde tegoed bij een andere aanbieder overdragen naar Evi. Dit kunt u indien gewenst ook doen met uw opgebouwde tegoed bij Evi Pensioen.

U bouwt het vermogen bij Evi Pensioen op via een eigen beleggingsrekening die ook op uw eigen naam staat. Het vermogen is en blijft van u, ook als u van werkgever verandert. Dan kunt u gewoon blijven inleggen via Evi Pensioen. Als u komt te overlijden, gaat het opgebouwde vermogen naar uw erfgenamen.

Wat gebeurt er wanneer ik mijn AOW-leeftijd bereik?

Voordat u uw AOW-leeftijd bereikt, ontvangt u een bericht van Evi Pensioen. U kunt dan overstappen van een opbouwproduct naar een uitkeringsproduct. U hebt de vrijheid om het uitkeringsproduct te kopen bij een bank of een verzekeraar.

Op dit moment biedt Evi zelf nog geen eigen uitkeringsproduct aan. Evi Pensioen ontwikkelt momenteel een uitkeringsproduct dat zal aansluiten bij de opbouwfase. Het uitkeringsproduct van Evi Pensioen is erop gericht dat er kan worden belegd tijdens de uitkeringsfase. Hiermee maakt u kans op een hogere uitkering tijdens de uitkeringsfase.

Wat kost Evi Pensioen?

De kosten voor Evi Beheer bestaan uit directe kosten en indirecte kosten.

De directe kosten bestaan uit vaste kosten: € 49,- per jaar per klant en voor uw aanmelding rekenen wij eenmalig € 49,-.

Aan indirecte kosten betaalt u jaarlijks ongeveer 0,65%* aan fondskosten, ook wel management fee genoemd. De beheerder van de beleggingsfondsen brengt deze kosten in rekening ten laste van het rendement van het betreffende fonds. Deze kosten ziet u niet gespecificeerd op uw overzicht.

*Let op: dit is een gemiddelde opgebouwd uit de kosten van de onderliggende beleggingsfondsen. De gemiddelde kosten van beleggingsfondsen staan niet vast. De geschatte hoogte van deze kosten vindt u in de Essentiële Beleggersinformatie van de fondsen.

Wat als ik tussentijds wil stoppen met Evi Pensioen en geen lijfrente wil aanschaffen?

U kunt tussentijds stoppen met inleggen op uw Evi Pensioenrekening. Het is niet verplicht om te blijven storten tijdens de hele looptijd van de rekening.

Wilt u tussentijds stoppen met de opbouw van uw tegoed en uw saldo opnemen? Dit heet afkopen. U moet dan direct inkomstenbelasting betalen over het totale bedrag. In sommige gevallen moet u ook een fiscale boete betalen. Bekijk de productvoorwaarden voor een uitgebreide beschrijving en toelichting aan de hand van een paar voorbeelden.

Wat gebeurt er met een Evi Pensioenrekening als de rekeninghouder overlijdt?

Het vermogen op een Evi Pensioenrekening valt in de nalatenschap. De erfgenamen kunnen van het vermogen een nabestaandenlijfrente aanschaffen. Op de website van de belastingdienst leest u meer over de voorwaarden en mogelijkheden van lijfrenteproducten bij overlijden.

Kan ik al vóór mijn pensioenleeftijd een uitkeringsproduct aanschaffen en wat zijn de risico's?

Het is in sommige gevallen mogelijk om al voor de pensioenleeftijd een uitkeringsproduct aan te schaffen. Dit hangt mede af van het fiscale regime waartoe uw opgebouwde vermogen behoort.

Een risico is dat u mogelijk te risicovol belegt op het moment dat u het uitkeringsproduct aanschaft. Daardoor kan de waarde van de beleggingen lager zijn dan verwacht.

Wilt u hierover meer informatie? Bekijk onze voorwaarden, laat u deskundig adviseren of neem contact op met Evi.

Wat zijn de gevolgen als ik emigreer?

Evi Pensioen is beschikbaar voor fiscaal inwoners van Nederland. Verhuist u naar het buitenland? Dan kunt u de rekening meestal niet aanhouden.

> Lees meer over emigratie op de website van de Belastingdienst

Hoeveel mag ik maximaal inleggen?

Evi Pensioenbeleggen
De belastingwet bepaalt hoeveel u maximaal mag inleggen. Bereken het gemakkelijk op de website van de Belastingdienst.

Evi Netto Pensioenbeleggen
Voor Evi Netto Pensioenbeleggen mag u maximaal een percentage van uw relevante inkomen boven € 103.317,- (2017) inleggen. U vindt dit percentage op de pagina van Evi Netto Pensioenbeleggen. U bent zelf verantwoordelijk voor de berekening van de maximale inleg. Als u te veel inlegt, kan dit negatieve gevolgen voor u hebben. Bekijk voor meer informatie de productvoorwaarden van Evi Netto Pensioenbeleggen.

Wie kan een Evi Pensioenrekening openen?

U kunt een Evi Pensioenrekening openen als u meerderjarig bent en fiscaal inwoner van Nederland bent.

Hoe schrijf ik geld over naar mijn Evi Pensioenrekening?

U maakt geld (in euro) over naar de tussenrekening van Evi:

Tussenrekening Evi: NL63FVLB0226370208
Ten name van: Van Lanschot inzake Evi

Zet in de betalingsomschrijving uw tenaamstelling en Evi-rekeningnummer met de toevoeging -02.

Stortingen moet u doen vanaf de vaste tegenrekening die u aan ons hebt opgegeven. De tenaamstelling van deze tegenrekening en uw Evi Beleggingsrekening moeten hetzelfde zijn. Is dat niet zo, dan kunnen wij uw geld niet accepteren. We maken het dan weer over naar u.

Hoe schrijf ik geld over naar mijn Evi Spaarrekening?

U kunt geld overschrijven naar uw Evi Spaarrekening door uw bank opdracht te geven om een bedrag in euro over te boeken naar IBAN NL63FVLB0226370208 t.n.v. Van Lanschot inzake Evi onder vermelding van uw Evi-rekeningnummer en tenaamstelling. Let op; heeft u een Evi beleggingsrekening? Dan is uw Evi spaarrekening hetzelfde nummer als uw Evi beleggingsrekening maar met de toevoeging -02.

Rekening NL63FVLB0226370208 is een tussenrekening. Alle overschrijvingen moeten afkomstig zijn van de tegenrekening die u hebt opgegeven.

Wanneer wordt mijn geld op mijn Evi Spaarrekening bijgeschreven als ik vandaag geld overschrijf vanaf mijn tegenrekening?

Op de eerstvolgende werkdag nadat uw bank de opdracht voor overschrijving heeft verwerkt, is dat zichtbaar op uw Evi Spaarrekening.

Wanneer zie ik dat mijn geld is bijgeschreven op mijn tegenrekening als ik vandaag geld overschrijf vanaf mijn Evi Spaarrekening?

Geeft u voor 8.00 uur uw opdracht voor overschrijving op via de website? Dan is het bedrag de eerstvolgende werkdag bijgeschreven op uw tegenrekening.

Kan ik ook zakelijk sparen bij Evi?

Evi Sparen is ook toegankelijk voor uw BV of NV, u kiest simpelweg voor aanmelden als rechtspersoon binnen uw aanmelding.

Heeft u een eenmanszaak? Ook dán kunt u een zakelijke Evi spaarrekening afsluiten! Omdat een eenmanszaak juridisch als particulier wordt aangemerkt, kiest u bij uw aanmelding voor 'privé persoon'.

Wat zijn de verschillen tussen Evi Advies en Evi Beheer?

Bij Evi Beheer laat u ons uw vermogen beheren. U hoeft niet na te denken en te beslissen over welke fondsen moeten worden aangekocht. Wij nemen alle aan- en verkoopbeslissingen voor u en houden u daarvan op de hoogte. U hoeft alleen maar te bepalen met welk bedrag u wilt gaan beleggen.

Bij Evi Advies doet u zelf alle aan- en verkopen en kiest u de beleggingsfondsen waarin u wilt beleggen. Hierdoor bent u zelf verantwoordelijk voor het rendement en het bepalen van de risicobereidheid. Wij zijn uw coach u helpt bij het indelen van uw portefeuille.

Waarin kan ik beleggen met Evi Advies?

Met Evi Advies kunt u zelf uw portefeuille samenstellen door te kiezen uit een gevarieerd aanbod van zo’n 50 verschillende beleggingsfondsen & trackers (ETFS). Niet alleen beleggingsfondsen in Europa, maar ook in Amerika, Azië en opkomende landen. Hierbij kunt u ook kiezen uit verschillende beleggingscategorieën zoals aandelen, obligaties, vastgoed en grondstoffen.

Hoe en wanneer wordt de adviesvergoeding afgeschreven bij Evi Advies?

De adviesvergoeding schrijven wij per kwartaal af. Hiervoor verkopen wij ter grootte van de verschuldigde adviesvergoeding een deel van uw portefeuille.

Meer weten over de kosten van Evi Advies? Bekijk de pagina Tarieven.

Wat zijn de kosten van Evi Advies?

De kosten voor Evi Advies bestaan uit directe kosten en indirecte kosten.

De directe kosten bestaan uit de adviesvergoeding: 0,67% van het gemiddeld belegd vermogen.

Daarnaast betaalt u transactiekosten: 0,45% over de waarde van uw transacties.

De indirecte kosten zijn afhankelijk van de samenstelling van uw portefeuille. Deze kosten brengen wij niet rechtstreeks bij u in rekening, maar zijn verwerk in het rendement of de koers van het fonds waarin u belegd.

U kunt de indirecte kosten per beleggingsfonds inzien in de Essentiële Beleggersinformatie (EBi) van het betreffende fonds. Deze vindt u in Mijn Evi bij ’Portefeuille‘ en vervolgens “’Fondsinformatie‘.

Meer weten over de kosten van Evi Advies? Bekijk de pagina Tarieven.

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog vragen en/of opmerkingen over Evi? Neem dan contact op. Onze medewerkers helpen u graag.

> Contact