- Bij het inloggen ontvang ik geen sms met authenticatiecode of verificatiecode
Krijgt u bij het inloggen geen sms of authenticatiecode binnen? Neem dan contact met ons op. Ons team helpt u verder. Bekijk onze contactmogelijkheden. Let op! Deze code is 1x per 30 dagen per apparaat nodig.
- Hoe log ik in op mijn gekoppelde spaarrekening
U kunt inloggen op uw gekoppelde spaarrekening door in te loggen via Mijn Evi met uw rekeningnummer en wachtwoord. In de Mijn Evi omgeving, ziet u in de paarse balk uw Evi beleggingsrekeningnummer met het bijbehorende saldo staan. Als u hierop klikt, verschijnt er een tweede regel met uw Evi spaarrekening en saldo. Als u hierop verder klikt komt u in de omgeving van uw Evi spaarreking.
- Is het veilig om via Evi online te beleggen?
Online beleggen via Evi is volkomen veilig. Wij hebben veel geïnvesteerd in de beveiliging van onze website en app. Zo voorkomen we dat onbevoegden toegang krijgen tot uw rekeningen en zijn we er zeker van dat u via een veilige verbinding online kunt beleggen. Dat doen wij op de volgende manieren:
Een beveiligde toegang tot Mijn Evi
Om via Mijn Evi toegang te krijgen tot uw Evi-rekening en om aankoop- of verkoopopdrachten te plaatsen, heeft u een rekeningnummer en een wachtwoord nodig. Alléén met de juiste combinatie van uw rekeningnummer en wachtwoord krijgt u toegang tot Mijn Evi. Uw wachtwoord is alleen bij u bekend. Bewaar dit wachtwoord zorgvuldig. Daarnaast krijgt u via sms een authenticatiecode waarmee u uw opdracht bevestigt.
Beveiligde verbinding
Als u inlogt, wordt een beveiligde verbinding tot stand gebracht tussen uw computer en het systeem van Evi. Hiervoor maakt Evi gebruik van SSL-technologie. Met behulp van een SSL-verbinding worden gegevens die tussen uw computer en Evi worden verzonden, beveiligd met een versleuteling. Deze sleutel is aanwezig in het certificaat dat uw browser ontvangt, zodra u klikt op de inlogpagina van internetbankieren. U kunt dit zien aan het groene, gesloten ‘slotje’ dat voor de URL in de adresbalk verschijnt wanneer u Mijn Evi opent. Dit certificaat garandeert onder meer de identiteit van de website. De SSL-technologie heeft zich in de praktijk al ruimschoots bewezen.
Overboeking
Daarnaast kunnen wij alleen geld overschrijven naar de vaste tegenrekening die u hebt opgegeven. Deze tegenrekening staat op dezelfde naam als uw Evi rekening. Het is niet mogelijk om geld over te schrijven van Evi naar derden.
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Bij het aanvragen van de Evi rekening hebt u een wachtwoord aangemaakt. Bent u deze vergeten? Dan is dat geen probleem. U kunt op de inlogpagina gemakkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen. Binnen enkele minuten ontvangt u een tijdelijk wachtwoord via de e-mail, welke u gelijk aan kunt passen.
- Ik krijg een melding dat mijn rekeningnummer of wachtwoord onjuist is
Krijgt u de melding dat u uw rekeningnummer verkeerd heeft ingevoerd? Loop dan uw Evi rekeningnummer nog eens goed na. Deze kunt u vinden in uw overeenkomst of in de e-mail waarin wij bevestigen dat de rekening geopend is.
Krijgt u de melding dat u uw wachtwoord verkeerd heeft ingevoerd? Controleer dan of de instellingen van uw toetsenbord nog goed staan. Staat de Caps Lock nog aan? En staat de taal van uw toetsenbord nog op Nederlands? U kunt dit testen door in Word tekst te typen. Mocht u de melding blijven krijgen, dan raden we u aan een nieuw wachtwoord aan te vragen.
- Ik krijg bij het inloggen de melding dat er een technische storing is bij Evi
Helaas komt het soms voor dat er een technische storing is, waardoor u tijdelijk niet kunt inloggen. Toch kunt u deze melding ook krijgen door bijvoorbeeld een probleem met opgeslagen cookies op uw computer. Allereerst kunt u proberen de browser volledig te sluiten en opnieuw op te starten, om vervolgens nog eens in te loggen. Daarnaast kunt u ook proberen in te loggen via een nieuw privé- of icognitovenster in uw browser. Werkt dit niet? Dan kunt u het via een andere browser proberen.
U kunt de opgeslagen cookies ook verwijderen. Dit kunt u doen door de instellingen van uw browsergeschiedenis te wissen en vervolgens het verwijderen van cookies aan te vinken.
- Ik krijg een melding dat er geen beveiligde verbinding is. Wat kan ik hieraan doen?
Waarschijnlijk maakt u gebruik van een programma met een zogenaamde ‘Bankierbeveiliging’, zoals F-secure. Het kan voorkomen dat het programma de Evi inlogpagina niet herkent, terwijl dit wel zal moeten. U kunt met de extensies van uw browser de Bankierbeveiliging uit- en aanzetten. Meestal is het probleem hiermee opgelost. Dit kunt u als volgt doen:
Via Google Chrome:
- Klik op het browsermenu (de 3 verticale stippen) rechtsboven in uw scherm.
- Kies voor ‘meer hulpprogramma’s’ en vervolgens voor ‘extensies’.
- Naast het bankierbeveiligingsprogramma ziet u dan een schuifje staan.
- Schuif deze uit en vervolgens weer aan.
Via Firefox:
- Klik op het browsermenu (de 3 strepen) rechtsboven in uw scherm.
- Kies in het menu voor ‘Add-ons’.
- Schakel de Add-on van het bankierbeveiligingsprogramma uit en vervolgens weer in.
Via Internet Explorer:
- Open het browsermenu (het tandwieltje) rechtsboven in uw scherm.
- Kies in het menu voor ‘Invoegtoepassingen beheren’.
- Selecteer het bankiersbeveiligingsprogramma.
- Schakel het programma uit en daarna weer in door op de knop ‘Uitschakelen’ en vervolgens ‘Inschakelen’ te klikken.
U kunt ook rechtstreeks naar de inlogpagina gaan door het volgende in uw adresbalk in te vullen: https://mijn.evivanlanschot.nl
- Waar kan ik mijn rekeningnummer achterhalen?
U kunt uw rekeningnummer terugvinden in uw overeenkomst of in de e-mail waarin wij bevestigen dat uw rekening is geopend. Uw Evi rekeningnummer bestaat altijd uit 6 cijfers.
- Waar kan ik mijn jaaropgave vinden?
U kunt uw jaaroverzicht terugvinden in Mijn Evi of in de Evi App. Wanneer u inlogt in Mijn Evi klikt u op Archief en scrollt u naar Jaaropgave. In de Evi App gaat u naar Meer, klikt u op Archief en kunt u vervolgens scrollen naar Jaaropgave.